Büyükşehir’den Beykoz’a 940 milyon TL yatırım 19.09.2013

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Beykoz’a yaptığı yatırım ve hizmetlerin tanıtım, temel atma ve toplu açılışı, Başkan Kadir Topbaş tarafından yapıldı. İlçeye bugüne kadar yaptıkları yatırımların 940 milyon TL’yi bulduğunu belirten Başkan Topbaş, Beykoz’un, artık bir cazibe merkezi haline geldiğini söyledi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Beykoz’a yapılan yatırım ve hizmetlerin tanıtım, temel atma ve toplu açılış törenine katıldı. Beykoz Belediye Binası önünde gerçekleştirilen törende, AK Parti İstanbul Milletvekilleri Osman Boyraz ve İsmet Uçma ile Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek’in yanı sıra çok sayıda vatandaş da yer aldı.

İstanbullulardan Taksim Tünellerine övgü…

Başkan Kadir Topbaş, törende yaptığı konuşmada, Taksim Yayalaştırma Projesi kapsamında açılan Taksim Tünelleri ile ilgili açıklamalarda bulundu. Tarlabaşı istikametinden Cumhuriyet Caddesi’ne geçiş tünelinin fiili olarak devreye girdiğini belirten Başkan Topbaş, “Dünyada belki de eşi benzerine ender rastlanılacak olan tünellerden geçen herkes memnun. Bu kadar güzel bir şeyi İstanbul’a kazandırdığımız için bize teşekkür ediyorlar.” dedi.

Taksim’de ağaçlandırma devam ediyor…

Taksim’de trafiğin yoğun olduğu saatlerde araçların aldığı mesafenin 1 saatten yarım saatte düştüğünü ifade eden Başkan Topbaş, “Taksim, daha önceki 50 bin metrekarelik alana yeni alanlar ilave edilmek suretiyle 100 bin metrekareye çıktı. Projemiz hala devam ediyor. Üzerine zemin kaplamaları, kent mobilyaları, ağaçlandırmalar yapmak suretiyle Taksim’i İstanbulluların arzu ettiği hale getireceğiz. Eğer işinizi dert ediyorsanız, hizmet aşkınız varsa ve görev bilinciyle işinize koyuluyorsanız dağları delip tüneller yaparsınız. Yeni yollar yapar, insanlara mutluluk yaşatırsınız. Hamdolsun biz de Sayın Başbakanımızın Belediye Başkanlığı ile birlikte başlattığı yerel yönetim anlayışını İstanbul’da devam ettiriyor ve dünyaya örnek teşkil ediyoruz.” diye konuştu.

İstanbul, yeşili ile yeniden buluşuyor…

Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’a 22 milyon m2 yeşil alan kazandırdıklarının altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bizde hizmet aşkı bitmez. Yine daha birçok işleri beraber yapacağız. Çırpıcı Çayırı’nda 1 milyon m2’ye ulaşan yeşil bir alan yapmaya çalışıyoruz. Maltepe’de 1 milyon 200 bin m2’lik dolgu alanı yapmak suretiyle bölgeye aktif bir yer kazandırıyoruz. Beykoz Çayırı’nın yanı sıra Küçüksu Çayırı da yeni yeşil alanlar arasında. Marmara Üniversitesi ile görüşme halindeyiz. Eğer anlaşabilirsek, çocukluğumuzda Mısır Pazarlarının kurulduğu, çocukların bisiklete bindiği, denize girdiğimiz ki; benim yüzmeyi öğrendiğim yeri İstanbullulara kazandıracağız.”

Gelişen İstanbul için 60 milyar TL yatırım…

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde İstanbul’un her köşesine görülmemiş hizmetleri kazandırdıklarını belirten Başkan Topbaş, Beykoz’da da yaşam standartlarını artırmak için her alanda yatırım yaptıklarını söyledi. İstanbul ve Beykoz’un her alanda gelişerek değiştiğini ifade eden Başkan Topbaş, “Hizmet ve çalışmalarımızla dünyaya örnek teşkil ediyoruz. İstanbul artık dünyanın gıpta ile seyrettiği bir şehir haline geldi. Çok konuşan değil, çok iş üreten bir anlayışa sahibiz. Değişen ve dönüşen dünyayla rekabet eden bir İstanbul’dan bahsediyoruz. İstanbul’a 60 milyar lira yatırım yaptık.” dedi.

Beykoz’a 940 milyon TL yatırım…

Göreve geldikleri günden bugüne Beykoz’a yaptıkları yatırımların 940 milyon TL’yi bulduğunu belirten Başkan Topbaş, şunları söyledi: “Beykoz, yaptığımız yatırımlarla artık bir cazibe merkezi haline geldi. Geçmişte sadece bir vapur seferinin olduğu Beykoz’da şimdi metroyu konuşur hale geldik. Metroyu 2019 yatırım planı içerisine aldık. Bu, uzun soluklu bir yatırım. Metronun 1 kilometresinin maliyeti 100 milyon lira. Metro yatırımlarında yolcu yoğunluğunu göz önünde bulunduruyoruz. Beykoz’a 4,5 ayda doğalgaz getireceğiz dedik, bu sözü yerine getirdik. Köylere kadar doğalgaz götürdük. Bu kentin hafızasını yeniden kendisine iade etme çalışmamız var. Tarihi Küçüksu Çayırı’nı yeniden Beykoz’a ve bu şehre kazandırmak istiyoruz. 30 kilometre Boğaziçi Sahili’nin tamamında, birkaç nokta hariç, boru itme tekniğiyle atıksu akışını kontrol altına aldık, yeniledik. Bir sevdamız var, insanca yaşama adına bu hizmetleri yapıyoruz.”

İstanbul Boğazı’nı atıksulardan kurtardık…

İstanbul Boğazı’nın kurulan sistemlerle atıksulardan kurtulduğunu belirten Başkan Topbaş, sözlerini şöyle tamamladı: “Çalışmalar önümüzdeki günlerde tamamlanacak. Siyaset iki şey içindir. Ya idealiniz vardır ya menfaatiniz. Bizim bir idealimiz var. Bu ülkenin hak ettiği yere gelmesini arzu ediyoruz. Kaybettiğimiz zamanı telafi edelim. Çok daha başarılı bir Türkiye’yi dünya gündemine sokalım. Derdimiz bu. Maalesef halkımızın gönlünde yer tutamayanlar başka türlü entrikalarla sizin bize olan güveninizi sarsmaya çalışıyor. Ama sizler bizim yaptığımız hizmetlerin farkındasınız.”

Talepleri geri çevirmeyen bir Başkan…

Beykoz Belediye Başkanı Yücel Çelikbilek de, Başkan Topbaş’a teşekkür ederek: “Sayın Başkanımızdan ne talebimiz olduysa bizi geri çevirmedi. Beykoz Çayırı’na yeni düzenlemeler yapıldı. Ortaçeşme Meydanı bitmek üzere. Tokatköy son durağa kadar, Ortaçeşme Caddesi ve Spor Caddesi yenilendi. Yalıköy’deki pazar yeri için çok önemli bir “Kapalı Pazar Projesi” hazırlandı. Haftanın 7 günü açık olan bir pazar yapacağız. Şuan İstanbul’un en iyi film platoları Beykoz’da. Marina yatlarımızın yapımı ve Beykoz’a metro gelmesi de gündemimizde. Paşabahçe Meydanı’nı, yine Başkanımız sayesinde tekrar hayata kazandırdık.” diye konuştu.

Başkan Topbaş, konuşmasının ardından protokol ve davetlilerle birlikte açılış kurdelesini kesti. Törenden sonra vatandaşlarla bir süre sohbet eden Başkan Topbaş, kendisine ikram edilen kokulu siyah üzümü kabul etti.