Hedef: Her yere metro! 7.7.2013

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metro yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2 milyar 865 milyon TL yatırımla hayata geçirilen Otogar - Bağcılar - Mahmutbey - Olimpiyatköy - Başakşehir Metro Hattı, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş tarafından görkemli bir törenle açıldı. Başbakan Erdoğan, 21,7 km uzunluğunda ve 16 istasyondan oluşan yeni metro hattında saatte 111 bin İstanbullunun seyahat edeceğini söyledi.

Otogar - Bağcılar - Mahmutbey - Olimpiyatköy - Başakşehir Metro Hattı, Bağcılar Meydanı’nda düzenlenen görkemli bir törenle İstanbulluların hizmetine sunuldu. Törene, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın yanı sıra Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı, AK Parti İstanbul İl Başkanı Aziz Babuşcu ve çevre ilçe belediye başkanları ile çok sayıda vatandaş katıldı.

Başbakan Erdoğan’dan, Başkan Topbaş’a teşekkür...

Törende konuşan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, açılışı yapılan metro hattı ile yolculuk süresinin Başakşehir - Otogar arasında 30 dakika, Bağcılar - Olimpiyatköy arasında 16 dakika, Bağcılar - Başakşehir arasında ise sadece 20 dakikaya indiğini söyledi. “İstanbul bizim göz bebeğimizidir” diyen Başbakan Erdoğan, “Böyle bir projeyi İstanbul’a kazandırdıkları için öncelikle Sayın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanım Kadir Topbaş başta olmak üzere, çalışma arkadaşlarına ve ekibine çok teşekkür ediyorum.” dedi.

İstanbul’un metrosu 124,4 km’ye ulaştı…

Yeni metro hattının hayırlı olması temennisinde bulunan Başbakan Erdoğan, “Açılışını yaptığımız hat ile İstanbul’da metro hatları uzunluğu artık 124,4 kilometreye ulaşıyor. 2004 yılında İstanbul’daki metro hattı uzunluğu 45,1 kilometre idi. 9 yılda bu hatlara 79,3 kilometre yeni hat ekledik ve toplam hat uzunluğu 124,4 kilometreye çıktı.” diye konuştu.

Saatte 111 bin yolcu taşıyacak…

Otogar - Bağcılar - Mahmutbey - Olimpiyatköy - Başakşehir Metro Hattı’nın, 16 istasyonla hizmet vereceğini belirten Başbakan Erdoğan, konuşmasını şöyle sürdürdü: “ Yeni metro hattımız saatte 111 bin yolcu taşıyacak. Engelli vatandaşlarımızın rahat kullanımı için ne gerekiyorsa yapıldı. Bu metro hattı, yaklaşık 1,5 milyar dolara mal oldu. Eski rakamla bunu söyleyecek olursak yaklaşık 3 katrilyon Türk Lirası. Bu hat sayesinde İstanbul’a, İstanbullulara çok önemli tasarruflar sağlıyoruz. Bu güzergahta, kişi başına günlük 60 dakika zaman tasarrufu sağlanmış olacak. Toplu taşımada işletme maliyetleri, yol bakım onarım giderleri, kaza maliyetleri, akaryakıt tasarrufu göz önüne alındığında sadece 2013 yılı için bu sistemin ekonomiye katkısı yaklaşık 200 milyon dolar. Bu hat vesilesiyle daha az araç kullanılacak ve atmosfere salınan karbondioksit emisyonunda yıllık 86 bin 350 ton azalma olacak.”

İstanbul’un doğusundan batısı 89 dakika…

 “20 yıl önce ‘Bağcılar’dan metro geçecek’ dense inanır mıydınız?” diye soran Başbakan Erdoğan, sözlerine şöyle devam etti: “İşte bugün AK Parti iktidarıyla buraya metro da geldi. Mesele bu. İş bilenin, kılıç kuşananın. Olay bu. Başakşehir’den Kartal, yani İstanbul’un batı ucundan doğu ucu 89 dakikada kat edilebilecek. Öyle dur, kalk falan yok. Kitabını, gazeteni alacaksın eline okuyacaksın. Beyler gibi belirlenen saatte, belirlenen hedefe ulaşacaksın. Bu büyük hizmetin, bu büyük yatırımın İstanbul’a, İstanbullulara hayırlı olmasını diliyorum.”

Modern bir Bağcılar…

Alandaki gençlere seslenen Başbakan Erdoğan, “Tabi siz 20 yıl öncesinin Bağcılar’ını bilmezsiniz. Hani bazıları gençleri istismar yoluna gidiyor. Bu gençler bizim umudumuz. AK Parti ne diyor, hayır mı diyor? Gençler bizim umudumuz. Biz; eğitiminden sağlığına, ulaşımından altyapısına, adaletinden emniyetine ve şu anda hazırlanan Fatih Projesi kapsamında okullarımızda attığımız adımlara kadar hayatın her alanında gençliğimizi kuşattık. Onlara imkanlar hazırladık. Bağcılar’da oturan kardeşlerime sesleniyorum; 1990’lı yıllarda Bağcılar’da şu gördüğünüz caddeler de yoktu, buralar bataklıktı, buralarda çamurdan geçilmezdi. Ama şimdi modern bir Bağcılar var.” diye konuştu.

Zamanla yarışıyoruz…

Başbakan Erdoğan, 29 Ekim’de açılışı yapılacak Marmaray’a değinerek, şunları söyledi: “Boğaz’da inşallah 29 Ekim’de açılışını yapacağımız metro ile onun biraz daha aşağısında çift katlı tüp geçit yapıyoruz, yine denizin altında. O ne zaman bitiyor? O da 2015’te bitiyor. Böylece İstanbul Boğazı’nın iki yakasını, üçü köprü, ikisi denizin altında olmak üzere toplam 5 geçiş yolu ile birbirine bağlayacağız. Denizin altında olanlar; 1’incisinden iki katlı tüp geçit otomobiller geçecek. 2’ncisinden hızlı tren geçecek. 3’üncüsü Atatürk Köprüsü, 4’üncüsü Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve 5’incisi de Yavuz Sultan Selim Köprüsü. O da inşallah 2015 yılında bitecek. Zamanla yarışıyoruz. Bu millete, bu yakışır bu!”

İstanbul’daki raylı sistemler birbirine bağlanıyor…

Başbakan Erdoğan, asrın projesi olarak adlandırılan Marmaray’ı, Cumhuriyetin 90’ıncı kuruluş yıldönümü olan 29 Ekim’de hizmete açacaklarını belirterek, “Hep beraber, o gün orada olacağız. Londra’yı, Pekin’e bağlıyoruz. Yüz yıllardır hayaldi, bizimle gerçek oldu. Adımı attık ve hamdolsun o dev proje, 29 Ekim’de açılacak. Ardından, Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nü tamamlıyoruz. Böylece artık Yenikapı’ya kadar metroyla gelme imkanını yakalıyoruz. Yenikapı Transfer Merkezi’ni de tamamlıyoruz. İstanbul’daki tüm raylı sistemleri birbirine bağlıyoruz. Onun hemen yanı başında inşallah dev bir meydana kavuşuyoruz. Yenikapı’da dev bir meydan olacak. Ve bu meydanda aynı anda 750 bin kişi toplanabilecek.” diye konuştu.

Bağcılar, metroların kesişme noktası oldu…

Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da, bir dönem Bağcılar’da ilçe başkanlığı yaptığını hatırlatarak, “O dönemde seçim çalışmaları yaparken çizmeler bagajda gezerdik. Sokaklar çamur deryasıydı. Şimdi ise Bağcılar, İstanbul’un en güzel ilçelerinden biri haline geldi. ‘O yıllarda Bağcılar’da bir metro istasyonu olacak’ deseler inanır mıydınız?  Hatta Bağcılar’ın metroların kesişme noktası olacağı söylenseydi kim inanırdı? Biz söylemedik, biz yaptık.” dedi.

İstanbul için gece gündüz çalışıyoruz…

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın çizdiği vizyonla gece gündüz demeden, 365 gün 24 saat örnek bir belediyecilik anlayışıyla çalıştıklarını ifade eden Başkan Topbaş, “Başbakanımızın bize direktif olarak verdiği insan, zaman, para yönetimi anlayışıyla hareket etmekteyiz. İç borçlanmamız yok denecek kadar az. Borçlanma kapasitemizin yüzde 38’indeyiz. Borçlarımızı ancak gelirimizin yüzde 2 buçuğuyla ödeyebilmekteyiz. Bu kadar dengeli, bütçesini yüzde 98 oranında realize eden örnek bir belediyeyiz.” diye konuştu.

Başkan Kadir Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak 9 yılda yaptıkları yatırımlar toplamının 60 milyar lira olduğunun altını çizerek sözlerine şöyle devam etti: “Şehirlerin en önemli sorunu ulaşım olduğu için yatırımlarımızın en büyük bölümünü yani 25 milyarını ulaşıma ayırdık. Önümüze koyduğumuz hedef gereği 2016 yılına vardığımızda metro hatlarımızı kullanan insanların sayısı 7 milyonu bulacak. 2019 yılına geldiğimizde de bu rakam 11 milyon olacak. Yeraltını adeta demir ağlarla ördüğümüz bir şehri ortaya çıkarmaktayız…”

Hedef: Her yere metro…

Metronun çevreye zararlı olmayan bir ulaşım sistemi olduğunu belirten Başkan Topbaş, sözlerini şöyle tamamladı: “Metro, medeniyet demektir. Metro, ekonomi demektir. Yani insanımızın zamanını çok daha doğru kullanabilmesi, istediği yere daha az ücret ödeyerek gitmesi demektir. Yaptığımız son toplantıda bir karar aldık. Biliyorsunuz çok aktarma yapan vatandaşımız daha çok ödeme yapmak zorunda kalıyordu. İşte bu durumu daha aşağı çekecek bir düzenlemeye gideceğiz. İstiyoruz ki; insanımız metroyu daha çok kullansın ama çok bedel ödemesin. Bir şehrin medeniyet ölçüsü, o şehirdeki insanların toplu taşımayı kullanma oranına bağlıdır. İşte bizler, bu oranı yükseltmek için gece gündüz demeden çalışıyoruz. İstanbul’un her noktasına, her yere metro için çalışıyoruz.”

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Başkan Kadir Topbaş, açılışın ardından metroda incelemelerde bulundular. Başbakan Erdoğan, kendi kullandığı araçla Bağcılar - Mahmutbey İstasyonları arasında bir süre seyahat etti.

Saatte 111 bin yolcu...

Otogar - Bağcılar - Mahmutbey - Olimpiyatköy - Başakşehir Metrosu;  5,8 kilometre uzunluğunda hafif metro ile 15,9 kilometre uzunluğunda metro olmak üzere toplam 21,7 kilometrelik iki kısımdan oluşuyor. 16 istasyona sahip metro hattının toplam maliyeti (araçlar dahil) 1 milyar 473 milyon dolar. Saatte 111 bin yolcu kapasitesine sahip Otogar - Bağcılar - Mahmutbey - Olimpiyatköy - Başakşehir Metrosu, engelli vatandaşların kullanımına uygun olarak inşa edildi. Yeni metro hattında, uluslararası standartlar doğrultusunda; 10 km zemine kabartılı yürüme yolu, 297 adet yürüyen merdiven, 51 adet asansör, yürüme ve ikaz bantları ile tutunma barları bulunuyor.  Hem ekonomik hem de zaman bakımından büyük faydalar sağlayacak olan yeni metro hattı, İstanbullulara daha güvenli, daha hızlı ve daha konforlu seyahat etme imkanının yanı sıra kişi başı günlük 60 dakika zaman tasarrufu da sağlayacak.

Otogar - Bağcılar - Mahmutbey - Olimpiyatköy - Başakşehir Metrosu ile yolculuk süreleri de kısalıyor. Marmaray, Yenikapı Transfer Merkezi ve Akasaray-Yenikapı Metro Hattı tamamlandığında Başakşehir’den (Metrokent İstasyonu); Otogar’a 30 dakikada, Havalimanı’na 50 dakikada, Yenikapı’ya 44 dakikada, Hacıosman’a 77 dakikada, Üsküdar’a 53 dakikada, Kadıköy’e 60,5 dakikada, Kartal’a 89 dakikada ulaşılacak. Olimpiyat İstasyonu’ndan ise Otogar’a 26 dakikada, Havalimanı’na 46 dakika, Yenikapı’ya 40 dakikada, Hacıosman’a 73 dakikada, Üsküdar’a 49 dakikada, Kadıköy’e 56,5 dakikada, Kartal’a 85 dakikada gidilecek.