İstanbul’u demir ağlarla örüyoruz 12.6.2013

Anadolu Yakası’nın ikinci metrosu olan Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy - Sancaktepe Metro Hattı’nın ilk tünellerinde son kazı vuruşu yapıldı. Çarşı İstasyonu ile Ümraniye İstasyonu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katıldığı törenle birleştirildi. Başkan Topbaş, 2016 yılında günde 7 milyon İstanbullunun raylı sistemleri kullanacağını söyledi.

Anadolu Yakası’nın ikinci metrosu olan Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy - Sancaktepe Metro Hattı’nın ilk tünelleri, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katıldığı törenle birleştirildi. Yerin 26 - 30 metre altında bulunan Ümraniye İstasyonu’nda düzenlenen törene, Üsküdar Belediye Başkanı Mustafa Kara, Ümraniye Belediye Başkanı Hasan Can, Sancaktepe Belediye Başkanı İsmail Erdem ve Çekmeköy Belediye Başkanı Ahmet Poyraz ile yüklenici firmanın yetkilileri katıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Çarşı İstasyonu ile Ümraniye İstasyonu’nun arasındaki tünelin son kazı vuruşunun yapıldığı törende yaptığı konuşmada, 2016 yılına gelindiğinde İstanbul’daki raylı sistemlerde günlük 7 milyon yolcunun taşınacağını söyledi.

Bütçenin %55’i ulaşım yatırımına ayrıldı…

İstanbul Büyükşehir Belediye bütçesinden ulaşıma %55 oranında pay ayırdıklarını ve bunun 26 milyar Türk Lirası’na denk düştüğünün altını çizen Başkan Topbaş, “Bu metromuz Anadolu Yakası’nın önemli ulaşım ağlarından biri olacak. Altunizade’de metrobüsle, Üsküdar’da Marmaray’la aktarma yapılarak ulaşım sağlananmış olacak.” dedi.

İstanbul demir ağlarla örülüyor…

Başkan Kadir Topbaş, günümüz dünyasında belediyelerin metro yapmadığını ama Büyükşehir Belediyesi olarak İstanbul’da metro yapımını kendilerinin üstlendiği belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Biliyorsunuz; İstanbul’da 1873’te ilk tünel yapılmıştı. Türkiye için ilk olan tünel dünyada da ikinci olarak yapılmıştı. O günden bugüne maalesef ihmal ettiğimiz ciddi bir ulaşım aksını devreye sokmaya çalışıyoruz. Göreve geldiğimizde 45 km olan raylı sistemi 125 km’lere kadar çıkardık. Biz Cumhuriyet Tarihi’nin en büyük metro yatırımlarından birini Kadıköy - Kartal Metro Hattı’nı 3 milyar liraya yaptık. Şimdi de Pendik - Tuzla’ya uzayacak. Ve İstanbul’un altını adeta demir ağlarla örüyoruz. Modern kentlerdeki ulaşım için en önemli çözümün metro olduğunu biliyoruz.”

2015 yılında İstanbulluların hizmetinde…

Üsküdar - Ümraniye - Sancaktepe - Çekmeköy Metro Hattı’nın 2015 yılı sonunda hizmete açılacağını belirten Başkan Topbaş, “Metro inşaatımızın ihale bedeli 563 milyon 899 bin Euro. 38 aylık süreç içinde tamamlanacak. Sistem devreye girdiğinde Çekmeköy ‘den Üsküdar 24, Ümraniye’ye 12, Kartal’a 56, Yenikapı’ya 36, Taksim’e 44 dakikada gidilebilecek.” diye konuştu.

İstanbulluların mutluluğu için…

Başkan Topbaş, İstanbul için gece gündüz demeden çalıştıklarını ifade ederek sözlerini şöyle tamamladı: “Dünya kentleri rekabet içinde. İstanbul’un en etkileyici kent olması için çalışıyoruz. Arzumuz, bu kentte yaşayan herkes mutlu olsun. Sevgi, hoşgörü, barış, sükunet, mutluluk içinde birlikte yaşayalım.”

Tünele Türk Bayrağı asıldı…

Başkan Topbaş, konuşmasının ardından tünelin tamamlanması için talimat verdi. TBM, son vuruşunu yaparak Çarşı ile Ümraniye Duraklarını birleştirdi. TBM’in içinden çıkan işçiler, tünele Türk Bayrağı astı. Başkan Topbaş ve beraberindekiler, iki tünelin birleşme noktasında tünel işçileriyle birlikte hatıra fotoğrafı çektirdiler.