Dünyanın en yaratıcı reklamcıları İstanbul’da buluştu 12.03.2011

Dünyanın en yaratıcı reklamları ve yaratıcılarını biraraya getiren Kıtalararası Reklamcılık Kupası “The Cup” İstanbul’da gerçekleştirildi. Yarışma kapsamında geçen yıl uluslararası yarışmalarda ödül kazanan reklamlar arasından seçilen “En İyilerin En İyisi” ödülleri, Başkan Topbaş’ın evsahipliğinde verildi.

Türkiye ve Slovenya Cumhurbaşkanlıkları himayesinde ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin katkılarıyla, Marketing Türkiye ve Marketing and Management Institute–MMI Türkiye organizasyonuyla düzenlenen, küresel ölçekte reklamcılığın ''şampiyonlar ligi'' olarak kabul edilen ''The CUP'' (Kıtalararası Reklamcılık Kupası/Intercontinental Advertising Cup/IICAC) yarışması, ödül töreniyle son buldu.

“İstanbul’un çehresini değiştirdik”

Beşiktaş’taki Conrad Otel’de düzenlenen ödül töreninde konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’un 3 büyük imparatorluğa ev sahipliği yapmış çok yaratıcı bir şehir olduğunu belirterek, 2004'te belediye başkanı olduğunda İstanbullulara “Hayallerinizi istiyorum, onları getirin, önündeki engelleri kaldıralım ve gerçek olsun” çağrısında bulundum ve göreve geldiğimden bugüne kadar 23 milyar dolar yatırım yaparak İstanbul'un çehresini değiştirdik” dedi.

Yunan mitolojisinde İstanbul'dan ''Kıtaların öpüştüğü kent'' diye bahsedildiğini ve Jean-Jacques Rousseau'nun hatıralarında da ''Fikirlerimin oluşmasında babamın İstanbul'da doğuşunun çok önemli bir rolü vardır'' sözlerinin yer aldığını ifade eden Başkan Topbaş, reklamcıların ciddi ve güzel hayaller ürettiğine dikkat çekerek, şunları kaydetti;

“Gerçekten zor bir değerlendirme yaptınız. Bu fikirleri değerlendirmek zor. Jüriyi kutluyorum, birincileri seçerken sıkıntı çekmişlerdir. Biraz önce benim 2014 yılında 3. kez belediye başkanı adayı olacağım seçim için burada bir slogan buldum; 'İstanbulluların sorunlarını çözmeden gitmeyeceğim'. Siyasi tarihte İstanbul'a iki defa seçilen ilk başkanım. Bu demek oluyor ki bundan sonra sizinle çok kereler beraber olacağız. Unutmayın ki hayallerinizin de İstanbul'a ihtiyacı var.”

Büyükşehir Belediyesi’ne de teşekkür plaketi takdim edildi

Konuşmaların ardından, 38 kategoride ödüle layık görülen 28 reklam projesinin sahiplerine ödülleri verildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne de zirveye katkılarından dolayı teşekkür plaketi takdim edildi. Plaketi Başkan Kadir Topbaş’ın Danışmanı Prof. Dr. Erman Tuncer aldı.

Küresel ölçekte reklamcılığın ''Şampiyonlar Ligi'' olarak kabul edilen ''Kıtalararası Reklamcılık Kupası/Intercontinental Advertising Cup'' yarışması kapsamında gerçekleştirilen ''Yaratıcılık Zirvesi''nde, geçen yıl uluslararası yarışmalarda ödül kazanan reklamlar arasında yapılan değerlendirme sonucu belirlenen ''En İyilerin En İyisi'' ödülleri sahiplerini buldu.

''Yubari Projesi'' dünyanın en iyi reklam projesi seçildi

Japon Beacon Communications K.K. ajansının ''Parasız ama aşık'' sloganıyla hazırladığı ''Yubari Projesi'', dünyanın en iyi reklam projesi seçilerek ''Grand Cup''ı aldı. Zirvede, diğer kategorilerde de ''En İyilerin En İyisi'' olan proje sahipleri ödüllerini aldı.