Başkan Topbaş; ‘730 gündür hız kesmeden hizmete devam ediyoruz!’ 4/18/2006

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “730 Gündür Hız Kesmeden Devam” başlığıyla 2 yıllık görev süresindeki hizmetlerini kamuoyuna anlattı. Topbaş, “2 yılda yaptıklarımızla İstanbul küresel kentler kulvarına girdi ve bu yolda çok emin adımlarla yürüyor” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda düzenlediği toplantıda “730 Gündür Hız Kesmeden Devam” başlığıyla 2 yıllık görev süresini değerlendirdi. Salona Eşi Özleyiş Topbaş ile gelen Kadir Topbaş, sunumunu İstanbul’un sembolü olan lalelerle süslenmiş kürsüde gerçekleştirdi. Toplantıya İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi 1. Başkan Vekili İdris Güllüce, Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Mesut Pektaş, çok sayıda ilçe ve belde Belediye Başkanı ile diğer Büyükşehir Bürokratları katıldı.     

 

Başkan Kadir Topbaş 2 saat 40 dakika süren konuşması sırasında İstanbul’un çeşitli noktalarındaki Büyükşehir Bürokratlarına bağlanarak yürütülen hizmetler hakkında bilgi aldı. Topkapı’dan bağlanan Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Doç. Dr. Rafet Bozdoğan, E5 karayolu yol genişletme çalışmaları ve şehir genelinde yürütülen ulaşım çalışmalarını anlattı. Alibeyköy dere ıslah çalışmaları alanından CRR’ye bağlanan İSKİ Genel Müdürü Dursun Ali Çodur İstanbul’un su, atıksu, dere ıslahı ve çevre projelerini, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Muammer Erol İSMEK kurslarını ve sosyal çalışmaları, Halk Ekmek Genel Müdürü Ömer Bilgiseven ‘organik tarım’ projesini, Adalar’dan bağlanan İGDAŞ Genel Müdürü Levent Tüfekçi İstanbul´da doğalgazın yaygınlaşması için yürütülen çalışmaları, Turizm Platformu Başkanı Tulin Ersöz turizm ve kültür-sanat alanında yürütülen çalışmaları, Bayrampaşa Kadın Sağlık Merkezi’nden Doktor Saime Batırel ise merkezlerde vatandaşlara yönelik olarak yürütülen sağlık çalışmalarını anlattı.     

 

Başkan Topbaş; ‘İş yapmaktan, yaptıklarımızı anlatmaya fırsat bulamıyoruz…’  

2 yılda yaptıkları hizmetlerle İstanbul’un küresel kentler kulvarına girdiğini ve bu kulvarda emin adımlarla yürüdüğünü belirten Başkan Kadir Topbaş, 730 günlük hizmet süresinde her bir günün kente bir şeyler katmakla geçtiğini ifade ederek, “İş yapmaktan yaptıklarımızı anlatma imkanı bulamıyoruz. Bütçemiz 10.5 milyar YTL. 14 milyon nüfuslu bir kent için bu rakam çok az. Bütün bunlara rağmen bütçenin önemeli bir bölümünü yatırıma ve özellikle ulaşıma ayırdık. İstanbul’un her tarafı şantiye halinde ve yüzlerce çalışma var. Ulaşıma neşteri vurduk, bu sorunu adım adım çözüyoruz. Hedefimiz dönemimizin sonuna kadar şu anda 47 kilometre olan raylı sistemleri 250 kilometreye çıkartmak” dedi.     

 

İstanbul’un dünyanın dikkatini çeken bir kenti adım adım ortaya çıkardıklarını, 2 yıl öncesine göre İstanbul’un farklı bir platforma yükseldiğini ifade eden Topbaş, şunları kaydetti; “İstanbul dünya tarafından da artık takip ediliyor. Hız kesmeden kenti çok daha ileriye götürmemiz gerekiyor. Çünkü kaybettiğimiz zamanı telafi etmek için çok daha fazla çalışmamız gerekiyor. İstanbul sadece kendine ve Türkiye’ye değil, dünyaya karşı sorumlulukları olan bir kent. Her yıl nüfusu 300-350 bin büyüyor. Sınırları yeni yasayla 3.5 kat genişledi. Böyle büyük bir şehri dünyayı etkileyen kentler arasına soktuk ve küresel kentler kulvarında çok emin adımlarla yürüyoruz. Ulaşım başta olmak üzere birçok alanda estetik ve kimlik ağırlıklı projeler geliştiriyoruz ve hayata geçiriyoruz.”  

 

Raylı sistemler hızla sürüyor, deniz ulaşımına 24 ek gemi geliyor    

Konuşmasının önemli bir bölümünü ulaşım konusuna ayıran Başkan Kadir Topbaş, ulaşım yatırımlarında özellikle raylı sistemlere ağırlık verdiklerine dikkat çekerek, şu bilgileri verdi. “Şu anda 4. Levent-Ayazağa Metrosu, Kadıköy-Kartal Metrosu ve Zeytinburnu-Bağcılar-Güngören Raylı Sistem Hattı başta olmak üzere 56 kilometrelik raylı sistem inşaatımız devam ediyor. 105 kilometrelik raylı sistemin de projesini tamamladık, ihale aşamasına getirdik. Öte yandan, deniz ulaşımının payını yüzde 10’lara çıkartmayı hedefliyoruz. Bunun için Harem-Sirkeci arasında çalışacak 4 tane arabalı vapur ve 20 tane vapur alıyoruz. Almayı planladığımız gemilerin maketlerini web sitemizde yayınlayacağız. Bu gemilerin tipini ve türünü yapılacak halk oylaması ile İstanbulluların belirleyecek.”     

 

Metro inşaatlarının kolay olmadığının, çok ağır maddi yük getirdiğinin altını çizen Başkan Topbaş, “Atina metrosunu AB yaptı. Bizim daha iyi kaynağımız olsa metro yatırımlarında bir güzergahta birkaç noktadan başlayıp çok daha kısa sürede bitirebiliriz. Genel Sekreterimiz AB ile tam üyelik müzakerelerine başlamamız nedeniyle metro yatırımlarına AB desteği almamız için çalışmaları sürdürüyor. Bu dönemde Bakırköy-Beylikdüzü Raylı Sistem Hattı’nın temelini atma çalışmamız var. Beşiktaş-Levent arasına metro yapmayı planlıyoruz. Metroyu Avrupa Yakası’nda İkitelli-Olimpiyat Stadı’na ve Silivri’ye kadar metroyu götüreceğiz. Gelecekte Beşiktaş-Sarıyer ve Üsküdar-Beykoz arasına da raylı sistem yapılmasını hedefliyoruz. 100 yılın projesi Marmaray tamamlandığında tamamladığımız projelerle şehrin iki yakası arasında raylı sistemli yolculuklar çok rahat bir şekilde yapılabilecek” diye konuştu.     

 

İETT’de bundan sonra hizmetin özelleştirilmesinden yana olduklarını, bu nedenle yeni otobüs alımına gitmeyeceklerini ve düzenleyici olmak istediklerini dile getiren Topbaş, yol ve kavşak çalışmaları hakkında da şunları kaydetti; “Kent genelinde trafik sıkıntısını hafifletmek için ilk aşamada problemli olan noktalarda 116 çözüm projesini uygulamaya koyduk. Ardından 200 proje daha gelecek. İstanbul’da kent içi ulaşım problemini çözmek için yol, kavşak ve tünel çalışmalarına da hız kesmeden devam ediyoruz. Bu çerçevede 2 yılda 30 kavşak ve yolu bitirdik. 75 kavşak ve yol çalışması devam ediyor, 26 kavşak ve yol da ihale aşamasına geldi.”  

 

‘50 yılda biter denilen tünel yolları 3 yılda tamamlayacağız…’     

Konuşmasında çalışmaları devam eden tünel yollara da değinen Başkan Kadir Topbaş, geliştirilen tünel yol projesinin bazı kesimler tarafından “50 yılda ancak biter” diye eleştirildiğini hatırlatarak, “Onların 50 yılda gideceği yere biz 3 yılda gideriz. Biz İstanbul’un ihtiyacı olan tünelleri yapmak durumundayız. Biz neşteri vurduk. Bu şehrin ulaşım sorunu bizim önümüzde. Bunu çözeceğiz. 50 yıl sonrasını düşünenler değil, 3 yıl sonrasını hedefleyenler bu işi çözer” diye konuştu.  

 

İstanbul’un caddeleri meydanları ve tarihi eserleri aydınlatılıyor…     

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’un aydınlatma haritasını çıkardıklarını, 100 milyon YTL’lik bir proje ile caddeler, meydanlar ve anıt eserler başta olmak üzere İstanbul’un bu yıl sonuna kadar ışıl ışıl olacağını söyledi Her yıl 37 bin civarında üniversite öğrencisine verdikleri burslarda bir konsept değişikliğine gideceklerini açıklayan Başkan Topbaş, bu çerçevede İstanbul’daki bütün üniversiteleri kapsayan kültür ağırlıklı bir burs sistemi uygulayacaklarını vurguladı. Geçen iki yılda 4 bin 587 kaçak ya da plansız bina yıktıklarını ve İstanbul’un kurallı bir kent haline geldiğini hatırlatan Topbaş, belediye olarak kültür ve sanata da büyük önem verdiklerini kaydetti.  

 

Mecidiyeköy - Beylikdüzü arasına ‘Metro Bus’ (Lastik Tekerlekli Tramvay yapılıyor…    İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan da Topkapı canlı yayında CRR’ye bağlanarak E-5 Koridoru Rehabilitasyon Projesi’ni anlattı. Genişletme çalışmalarının tamamlanmasıyla E-5’in genişletilerek 2x6 şeride çıkartılacağını ve ortadaki iki şeridin Metro Bus sistemine ayrılacağını açıklayan Genel Sekreter Yardımcısı Rafet Bozdoğan, bu sistemin Mecidiyeköy’de metroya entegre edileceğini söyledi.  

 

Mecidiyeköy - Beylikdüzü arasında E-5 üzerinde yapılacak

Metrobüs sisteminin 5 etap halinde gerçekleştirileceğini belirten Rafet Bozdoğan; Çobançeşme-Küçükçekmece, Topkapı-Çobançeşme, Mecidiyeköy-Cevizlibağ ve Küçükçekmece-Beylikdüzü etaplarından oluştuğunu, 1. ve 2. etap projelerde yer yer 2x2, 2x3 ve 2x4 şerit olan yolların tümünün 6x2’ye çıkarılacağını ve yer yer de kavşak düzenleme çalışmalarının yapılacağını kaydetti. Bu proje ile E-5’in ulaşım kapasitesi yüzde 100 artan Avrupai bir ulaşım aksına dönüşeceğinin altını çizen Bozdoğan, 20 kilometre yolun altyapı ve yağmur suyu kanallarının da yenileneceğini kaydetti. Projenin 75 milyon YTL’yi bulacağını dile getiren Bozdoğan, çalışmanın Eylül 2006 sonunda okulların açılış tarihinden önce tamamlanacağını da sözlerine ekledi.     

 

2 yılda 68 dere ıslah edildi…  

Canlı bağlantıda konuşan İSKİ Genel Müdürü Dursun Ali Çodur da su, atıksu, dere ıslahı ve çevre yatırımları hakkında detaylı bilgiler verdi. 50 milyon YTL’lik bir yatırımla 15 kilometre uzunluğundaki Tavukçu Deresi’nin ıslahını bir yılda tamamlayacaklarını belirten dursun Ali Çodur, 2 yılda 68 dereyi ıslah ettiklerini hatırlatan Çodur, Küçükköy, Alibeyköy, Ihlamur başta olmak üzere şehrin birçok noktasındaki sel baskınlarına son verildiğini vurguladı. Çodur, bu yıl Paşabahçe ve Ayamama Arıtma Tesisleri başta olmak üzere birçok çevre yatırımı yaparak derelerin ve denizlerin kirlenmesine son verileceğine de dikkat çekti.