İstanbul’da Ramazan bir başka güzel… 18.07.2012

Ramazan ayında İstanbul’un tarihi, kültürel ve manevi değerlerini ön plana çıkartarak yabancı ziyaretçi sayısında artış sağlayacak “Ramadan in İstanbul-İstanbul’da Ramazan” projesi hayata geçirildi. Projenin tanıtımını yapan Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’un nadide bir mücevher olduğunu söyledi.

The Marmara Oteli’nde düzenlenen basın tanıtım toplantısında konuşan Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’un nadide bir mücevher olduğunu, geçmişte olduğu gibi bugün de dünyayı etkilemeye devam ettiğini söyledi.

2004’te göreve geldiklerinde İstanbul’da yıllık turist sayısının 3 milyonları bile bulmadığına dikkat çeken Başkan Topbaş, bu sayının 9-10 milyonları zorladığını ve giderek arttığını kaydetti.

İnanç turizmi gelişiyor…

Turist sayısının Haziran ayında yüzde 21 artış gösterdiğini belirten Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Son dönemde İstanbul farklı bir boyutla, kongre turizmiyle öne çıktı. Yeni bir fırsat olarak ‘Ramadan in İstanbul’ etkinliğini başlatıyoruz. Özellikle inanç turizminin İslam aleminde önemli bir yeri var. İstanbul, tüm İslam aleminin dikkate değer bulduğu, geldiği zaman da huzur bulduğu bir yer. Gün geçtikçe artan ve İslam aleminden gelen turist sayısını gördüğümüzde biz de Ramazan’da farklı bir etkinlik yapmanın doğru olacağını düşündük.”

Başkan Topbaş: “Ramazan’ın bereketinden istifade etmek istiyoruz”

Ramazanı dolu dolu yaşama imkanı verecek bir atmosferi oluşturmak için çalışmalar yaptıklarını ifade eden Başkan Topbaş, ”Ramazan-ı Şerif’i İstanbul’da geçirmek isteyen insanların yanı sıra İslam aleminden ciddi bir hareketlilik söz konusu. İnanıyoruz ki bu çabaların sayesinde ilgi giderek daha da artacak ve bunun ekonomik girdisinden, istihdamından istifade edeceğiz” dedi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı ve İstanbul Valiliği himayesinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Kalkınma Ajansı desteğiyle düzenlenen “Ramadan in İstanbul-İstanbul’da Ramazan” projesi, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği, Birleşmiş Markalar Derneği, Türk Hava Yolları koordinasyonunda gerçekleştirildi. Proje ile İstanbul’a gelen turistlerin bir yandan dini vecibelerini yerine getirirken diğer yandan da Türkiye’de Ramazan ayının kültürel boyutlarını farklı etkinliklerle görmeleri sağlandı.

Proje 23 ülkede tanıtıldı

Öncelikle Arap,  Ortadoğu, Orta ve Güney Avrupa, Afrika ve Balkan ülkelerini hedef alan ve “İstanbul’da Ramazan bir başka güzel” sloganıyla, 23 ülkede tanıtımı yapılan proje kapsamında Sultanahmet, Feshane, Beyazıt başta olmak üzere İstanbul’un önemli turistik lokasyonları bir dizi etkinliğe ev sahipliği yaptı.

Ünlü tasavvuf ve Türk sanat müziği sanatçılarının konserleri, şiir dinletileri, mehteran konseri gibi pek çok farklı organizasyonun düzenlendiği proje kapsamında, dini vecibelerini yerine getirmek isteyen yerli ve yabancı turistler için tarihi yarımadada yer alan camiler gece geç saatlere kadar açık kaldı.

 Yurtdışından gelen din adamları ve hafızların Kur’an-ı Kerim ziyafeti verdiği proje kapsamında, İstanbul Senfonfoni Orkestrası da Caddebostan sahilinde özel bir konser verdi. Alışveriş merkezleri de hafta içi kapanış saatlerini 23.00'a, hafta sonu ise 24.00'a kadar uzattı.