"Alışveriş İçin En Güzel Gün Bugün" 10.11.2008

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ve İstanbul Ticaret Odası Başkanı Murat Yalçıntaş İstanbul Ticaret Odası Meclis Salonu’nda ortak bir basın toplantısı düzenledi.

Dünyadaki ekonomik krizin Türkiye’deki reel sektöre bulaşmamasını amaçlayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Ticaret Odası, İstanbul'da “Alışveriş İçin En Güzel Gün Bugün” adı altında bir kampanya başlattı. Kampanyanın başlatılması sebebiyle İstanbul Ticaret Odası Başkanı Murat Yalçıntaş İstanbul Ticaret Odası  Meclis Salonu’nda ortak bir basın toplantısı düzenledi.

 

Basın toplantısında konuşan Kadir Topbaş, gemisini kurtaran kaptan döneminin bittiğini söyledi. Dünyanın iyice küçülüp küresel bir köy haline geldiğinin altını çizen Topbaş, dünyanın bir köşesinde bir hareketin diğer bir köşesinde yankı bulduğunu belirtti. Topbaş şöyle devam etti: “Küresel bir krizle karşı karşıyayız. Ne kadar uzak olsak ta dünya o kadar küçüldü ki hudutlar kalktı üretim ve tüketimde artık dünya aynı dili konuşur oldu. Durum böyle olunca da dünyanın bir köşesindeki en ufak hareket diğer uzak noktasını etkiler oldu. Böyle bir etkileşim sürecini yaşamaktayız.”

 

Dünyayı etkisi altına alan ekonomik krizin atlatılması konusunda toplumsal psikolojinin önemine değinen Topbaş, ülkelerin ekonomisinde söz sahibi olan büyük şehirlerin krizleri atlatılması konusunda  önemli bir paya sahip olduğunu söyledi. Türkiye’yi taşıyan şehrin İstanbul olduğunu ifade eden Topbaş; “Türkiye ekonomisinin yüzde 43’ü İstanbul’da etkili oluyor. İhracat ve İthalatında yüzde 60’ı İstanbul’da yapılmaktadır. Böyle bir sorumluluğu taşıyan bir kentin de küresel kriz konusunda kendisinin de bir şeyler yapması gerekiyor. Yerel yöneticiler olarak bizlerde sadece fiziki alt yapı değil bunun ötesinde toplumun refahı, yaşam kalitesi ve toplumun her türlü konudaki rahatını oluşturmak zorundayız.” dedi.

 

Dünyayı saran ekonomik kriz konusunda sergileyeceğimiz duruşun önemine vurgu yapan Topbaş, “Hem üretim hem de tüketim konusunda bu krize karşı duruşumuzu göstermeliyiz ki bu sıkıntıyı birlikte aşabilelim. Aksi takdirde bunun getireceği sonuçlar bizleri ciddi şekilde etkileyebilir. Çünkü işsizliğin artması gibi, iş yerlerinin kapanması gibi yarın geriye dönüşü olmayan bir seviyeye gelebilir.” dedi. 

 

İTO Başkanı Murat Yalçıntaş’ta piyasanın canlanması adına böyle bir kampanyanın yapılmasının Kurban Bayramı ve yılbaşı öncesinde çok yerinde bir hareket olduğunu söyledi. “Alışveriş İçin En Özel Gün Bugün” kampanyasına verdiği destekten dolayı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a teşekkür ettiğini ifade eden Yalçıntaş, kampanya ya katılmak isteyen firmalara kapılarının her daim açık olduğunu söyledi. İlk aşamada önümüzdeki 1 aylık dönemi kapsayacak kampanyaya İTO'ya bağlı 24 sektörel dernek, 14 bin firma ve 65 bin mağaza katıldı. Tüketiciler, bu destekçileri, mağazalardaki logoları görerek diğerlerinden ayırabilecek. Basın toplantısının ardından Kadir Topbaş, Murat Yalçıntaş ve katılımcı firmalar hep birlikte basın mensuplarına görüntü verdi.