Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı 2018’de hizmetinizde… 9.2.2017

24,5 kilometre ve 19 istasyonlu Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metrosu’nda kazı çalışmalarının bir bölümü tamamlandı. Kazı çalışmalarını yerinde inceleyen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metronun 2018 yılının sonuna doğru açılacağını söyledi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte inşaatı devam eden Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metrosu’nda tünel birleştirme törenine katıldı. Yeşilpınar Veysel Karani Camii yanındaki tünelde gerçekleşen törende, Başkan Kadir Topbaş’ın telsizden verdiği talimatla kazı görevinin sonuna gelen TBM makinesi Mecidiyeköy - Tekstilkent Tünellerini birleştirdi. İşçilerin Türk Bayrağı astığı TBM makinesinin önünde ekibiyle birlikte poz veren Kadir Topbaş, gazetecileri ulaşım yatırımları konusunda bilgilendirdi.

 

Mahmutbey’den Kabataş’a 31 dakikada ulaşım…

İstanbul’a hizmet etmenin ulvi bir görev olduğunu ifade eden Başkan Kadir Topbaş, İstanbulluların erişim noktasında sıkıntı yaşamalarını istemediklerini belirtti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın 1994’te belediye başkanlığında başladığı hizmet anlayışını sürdürdüklerini söyleyen Başkan Topbaş, şöyle konuştu: “Bugün burada İstanbul için çok önemli ulaşım akslarından birisi olan ve Kabataş’tan başlayıp Mahmutbey’e, daha sonra da Bahçeşehir’e kadar gidecek olan metro hattının TBM (Tünel Delme Makinası) buluşmasında birlikteyiz. Yerin 35 metre altındayız. 5 TBM çalışıyor. Dağları delerek geçen sistem. 2018 yılının sonuna doğru açmayı düşündüğümüz 19 istasyonlu Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metrosu tamamlandığında, insanlar Mahmutbey’den Kabataş’a kadar hızlı ve konforlu bir şekilde 31,5 dakikada ulaşabilecek. Bugünkü törenle Mecidiyeköy’den Tekstilkent’e uzanan tünelleri birleştirerek kazı çalışmasını tamamlamış olduk. Toplam kazı çalışmasının yüzde 75,5’i tamamlandı. Tarihe tanıklık ettiğimiz müthiş bir olay bu.”

 

“Metrolarla hatırlanacağız…”

Ulaşım sistemlerini kurguladıklarını ve İstanbulluları kaliteli, hızlı ve konforlu bir ulaşımın beklediğini vurgulayan Başkan Topbaş, “Belediyemizin ve Cumhurbaşkanımızın talimatıyla hükümetimizin İstanbul ile ilgili büyük projeleri var. İstanbullular 3. kez bana bu yetkiyi verdiler ve bu benim ustalık dönemim. Belki gelecekte metrolarla anılacağız. İstanbullular bizi metrolarla hatırlayacaklar.” dedi.

 

2004 yılında göreve geldiklerinde 45 kilometre olan raylı sistemleri 149 kilometreye taşıdıklarını ve şu anda 151 kilometrelik metro inşaatının da devam ettiğini anlatan Başkan Topbaş, “İstanbul’un altını demir ağlarla örüyoruz. İstanbul’un 2023 sonrası nihai hedefinde raylı sistemler 1.000 kilometreye erişecek. Bu, en fazla yarım saat yürüme mesafesinde metro istasyonlarına erişebilen bir İstanbul demek. Çok ileri teknolojiyle yapılan metrolarımız sürücüsüz çalışabilecek şekilde donatıldı.” diye konuştu.

 

“Bağcılar ve Esenler’i denize bağlıyoruz…”

Metro yatırımlarıyla dünyanın hiçbir belediyesinin kaldıramayacağı bir yükün altına girdiklerine değinen Başkan Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kabataş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metrosu’nun maliyeti 3 milyar 700 milyon lira. 24,5 kilometrelik bu hat, günde 1 milyon yolcu taşıyacak. İstanbul’da bugün 3 milyona yakın insan raylı sistem kullanıyor. Hedefimiz 2019’da 11 milyon insanın raylı sistemi kullanabilir hale gelmesi. Bu metro hattımız Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Bağcılar, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler olamak üzere 8 ilçemizle ve diğer metro hatlarıyla 4 ayrı noktada entegre olacak. Mahmutbey’den Alibeyköy’den Esenler ve Bağcılar’dan vatandaşlarımız denize erişmiş olacak ve isterse yerin altından yürüyerek Üsküdar’a geçebilecek.”

 

13 yılda 98,5 milyar lira yatırım…

İstanbul genelinde 360 tane kavşak yaptıklarını, belediye ölçeğinin çok üstünde bir yatırım olmasına rağmen metroların normal, tünel yolların ise çok basit hale geldiğini hatırlatan Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’un altında ve üstünde binlerce yatırımın olduğunu ve 2004’ten bu yana İstanbul’a yapılan yatırımların 98,5 milyar lirayı bulduğunu söyledi. Maaş ödeyemeyen bir belediyeden bu noktaya gelindiğini belirten Başkan Topbaş, “Kabataş’taki hat Karaköy’e doğru giderek yürüme yoluyla Şişhane Metro İstasyonu ile birleşecek. Diğer taraftan da Sarıyer’den Beşiktaş’a, Anadolu Yakası’nda ise Üsküdar’dan Beykoz’a yapılacak metrolarımız proje aşamasında.” dedi.

 

İnşaatı devam eden Üsküdar - Ümraniye - Çekmeköy Metrosu’nun Ümraniye’ye kadar olan kısmını Mayıs, Çekmeköy’e kadar olan kısmını ise Ağustos ayında açacaklarını müjdeleyen Başkan Kadir Topbaş, metro yatırımlarıyla ilgili sözlerine şöyle devam etti: “Dudullu - Bostancı Metrosu’nun da inşaatı devam ediyor. Metrolar bir dolaşım sistemi gibi bütün İstanbul’u yerin altından saracak. İstanbul’un istediğiniz noktasına yeraltından hızlı ve konforlu olarak gidebileceksiniz. Biz 2019 yılında 400 kilometre metro yapacağımızı söylediğimizde, ‘Nasıl olacak?’ diyorlardı. Bakın Rabbim lütfetti, 1.000 kilometreleri konuşuyoruz.”

 

“Unkapanı Köprüsü’nün denizin altına alınması projemiz müthiş bir proje. Yine çok önemli projelerimizden biri; Kabataş - Üsküdar Yürüme Tüneli. Kabataş’ta bunun istasyon inşaatı başladı.” diye konuşan Başkan Topbaş, Üsküdar’dan vatandaşların ister yürüyerek ya da bisikletle, isterse yürüyen bantla veya elektrikli arabalarla Kabataş’a geçebileceğine dikkat çekti. İstanbul’un bütün dünya tarafından takdir edilen ve konuşulan bir şehir olmasını istediklerinin altını çizen Başkan Topbaş, “İstanbul için ‘Gidin, bakın, görün’ densin. Hedeflerimizi buna kilitledik. İstanbul artık 1.000 kilometre metro hedefi olan modern bir kent. Her gün 15 milyon insan yeraltında hareket halinde olabilecek. Şehrimizi dünyanın en uzun raylı sistemine sahip hale getireceğiz. İstanbul’a da bu yakışır.” dedi.

 

Kabataş - Mahmutbey Metrosu entegre edilecek…

Metro hattı, Kabataş İstasyonu’nda Kabataş - Taksim Füniküler Hattı ve Eminönü - Kabataş Tramvayı ile, Mecidiyeköy İstasyonu’nda Yenikapı - Hacıosman Metrosu ile, Karadeniz Mahallesi’nde Topkapı - Sultançiftliği Hattı ile, Mahmutbey İstasyonu’nda ise Bağcılar (Kirazlı) - Başakşehir Hattı ile entegre olacak. Entegrasyonun ardından Beşiktaş - Mecidiyeköy arası ulaşım süresi 5,5, Mecidiyeköy - Alibeyköy arası ulaşım süresi 7,5, Çağlayan - Gaziosmanpaşa arası ulaşım süresi 13, Beşiktaş - Sarıyer Hacıosman arası ulaşım süresi 25,5, Mahmutbey -Mecidiyeköy arası ulaşım süresi 26, Beşiktaş - Mahmutbey arası ulaşım süresi 31,5, Mahmutbey - Yenikapı arası ulaşım süresi 39,5, Mahmutbey - Sarıyer Hacıosman arası ulaşım süresi 45, Mahmutbey - Üsküdar arası ulaşım süresi 48,5, Mahmutbey - Kadıköy arası ulaşım süresi 52, Mahmutbey - Sabiha Gökçen arası ulaşım süresi ise 95,5 dakikaya inecek.

 

İlk defa bu araçların yolcu kapılarında LCD aktif güzergah haritaları olacak. Engelli dostu araçlarda cep telefonu şarj üniteleri de bulunacak.