Dudullu - Bostancı Metrosu’nda tünel çalışmaları başladı… 23.01.2017

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, “Her yerde metro, her yere metro” hedefine emin adımlarla ilerliyor. Anadolu Yakası’nda hizmet verecek olan Dudullu - Bostancı Metro Hattı’nın tünel açma çalışmaları, Başkan Kadir Topbaş’ın katıldığı programla başlatıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Dudullu ile Bostancı arasında 13 istasyonda hizmet vermesi planlanan 14,3 km’lik metro hattının tünel çalışmalarına Ataşehir’deki metro şantiyesinde start verdi. Ümraniye Belediye Başkanı Hasan Can’ın da katıldığı törene Başkan Kadir Topbaş, maden hafriyat kamyonunu sürerek geldi. Ataşehir’deki metro şantiyesinde basın mensuplarına açıklama yapan Başkan Topbaş, raylı sistem inşaatlarının hızla sürdüğünü ve 2023 yılına vardıklarında raylı sistemlerin 1.000 kilometreye ulaşmasını hedeflediklerini vurguladı.

 

90 bin yolcu kapasitesi…

Dudullu - Bostancı Metrosu’nu 2019’a kadar bitirmeyi hedeflediklerini dile getiren Başkan Kadir Topbaş, “İstanbul’da günde 30 milyon insan hareketliliği var. Gelecekte bu hareketlilik 40 - 50 milyona kadar çıkacak. Bu yoğun hareketliliğin altından ancak metrolarla kalkabiliriz. Bugün çalışmaya başlayan TBM tünel açma makinesi her gün 10 metre ilerleyecek.” diye konuştu. Metro hattının dünyadaki en modern teknik altyapıyla donatılacağına dikkat çeken Başkan Topbaş, “Bu metro hattımız hayata geçtiğinde 90 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak. 13 durağın yer aldığı hat ile Dudullu - Bostancı arası da sadece 21 dakika olacak.” dedi.

 

En yeni teknolojiye ve konfora sahip metro…

Dünyada kendi metrosunu yapan tek belediyenin İstanbul Büyükşehir Belediyesi olduğunu hatırlatan Başkan Topbaş, konuşmasına şöyle devam etti: “Biz istiyoruz ki, vatandaşlarımız bir yerden bir yere giderken trafikte uzun süre kalmasın, kendi araçlarından çok toplu taşımayı tercih etsin. Vatandaşlarımızın toplu taşımayı tercih etmeleri de ancak güvenli ve konforlu toplu ulaşımla olur. Bizim metrolarımız da dünyanın en yeni teknolojisine ve konforuna sahip metro hatları. Yaptığımız her metro hattının da ana ulaşım ağlarıyla entegre olmasını amaçlıyor ve buna göre çalışma yapıyoruz.”

 

Metro hattı sürücüsüz hizmet verecek…

Yeni metro hattının Üsküdar - Ümraniye ve Kadıköy - Pendik Metrosu, Marmaray bağlantılı banliyö hattıyla entegre olacağının altını çizen Başkan Kadir Topbaş, Dudullu - Bostancı Metrosu’nun da Üsküdar - Çekmeköy Hattı’nda olduğu gibi sürücüsüz hizmet vereceğini söyledi. Park et devam et programı kapsamında, bu istasyonların yakın çevresinde 2 bin 860 araçlık otopark yapılacağını da ifade eden Başkan Topbaş, bunlardan birinin de altı otopark, üstü park olarak inşa edilecek olan Ataşehir’deki eski halin olduğunu bildirdi. 150 kilometre raylı sistem inşa ettiklerini belirten Başkan Topbaş, halihazırda ise 151 kilometrelik ray hattı inşasının ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın 80 kilometre raylı sistem çalışmasının da devam ettiğini sözlerine ekledi.

 

Hedef; 2023’te 1.001 km…

2019 yılında 489 km raylı sisteme erişeceğine dikkat çeken Başkan Topbaş, “İstanbul’daki raylı sistem 2023 yılında 1.001 kilometreye ulaşacak, böylece dünyada en çok ve en modern raylı sisteme erişen kent olacak.” diye konuştu.

 

Başkan Kadir Topbaş, konuşmasının ardından işçilerle birlikte hatıra fotoğrafı çektirdi ve basın mensuplarına ve tünel inşaatında çalışan işçilere baklava ikram etti. Başkan Topbaş inşaat alanını da gezerek yetkililerden bilgi aldı.