4. Levent-Maslak-TEM güzerahındaki trafik kavşaklarla rahatladı 10.5.2008

Büyükdere Caddesi- Maslak- Sarıyer güzergahında tamamlanan Ayazağa, Seyrantepe, Harp Akademileri, İstinye ve Hacıosman Kavşakları bölge trafiğini ciddi ölçüde rahatlattı. Kavşakları gezen Başkan Topbaş, “Artık Seyrantepe ...

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Büyükdere Caddesi- Maslak- Sarıyer güzergahında tamamlanarak bölge trafiğini büyük ölçüde rahatlatan Ayazağa, Seyrantepe, Harp Akademileri, İstinye ve Hacıosman Kavşaklarını basın mensuplarıyla birlikte gezdi. Gezide İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcıları Şaban Erden ve Muzaffer Hacımustafaoğlu ile Fen İşleri Daire Başkanı Abdurrahman Uçak da hazır bulundu.

 

Büyükdere Caddesi, Maslak-Sarıyer güzergahlarında tamamlanarak trafiği önemli ölçüde rahatlatan Ayazağa-Seyrantepe-Harp Akademileri Kavşaklarının İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı en büyük kavşak çalışmalarından olduğunu belirten Başkan Kadir Topbaş, Seyrantepe, Tem Otoyolu, Maslak bağlantısında inşa edilen alt-üst geçit ve kavşakla araçların hiçbir yerde kesişmeden istedikleri yöne gidebildiğini söyledi. Kavşaklarla Maslak-Ayazağa-4. Levent ve TEM hattı rahatladı  Bölgede tamamlanan kavşaklar sayesinde Maslak'tan Levent istikametine, Levent'ten de Maslak ve Edirne istikametine araçların kesişmeden yollarına devam edebildiğini ve Edirne yönünden gelen araçların da tünel ile kavşağa girmeden Maslak ve Beşiktaş'ın yanı sıra yeniden Edirne istikametine dönebildiğini anlatan Kadir Topbaş, “Maslak istikametinden gelen araçlar, Edirne istikametine girebilecekleri gibi, kavşağa girmeden ‘U’ dönüşü ile tekrar Maslak istikametine gidebiliyor. Maslak’tan gelip Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne çıkmak isteyen sürücüler, otoban üzerinde inşa edilen Seyrantepe katılımından otobana çıkabiliyorlar” dedi.

 

İki alt geçit, köprüler ve üst geçitlerden oluşan kavşakların toplam yol uzunluğunun da 4 bin 934 metre olduğuna dikkat çeken Başkan Topbaş, çalışma kapsamında ayrıca köprülerin güçlendirilerek genişletildiğini, Harp Akademileri önüne viyadük, daha ilerisine bir alt geçit yaptıklarını, Sanayi Mahallesi kavşağını genişlettiklerini, Ayazağa’ya da kavşak yaptıklarını kaydetti. Bu projenin kendilerinden önce hazırlandığının, ancak bir türlü içinden çıkılamadığı için bekletildiğinin altını çizen Topbaş, “Proje üzerinde bir yıl çalıştık, inşaat çalışmasını ardından başlattık. Şehrin gelişimi dikkate alınarak zamanında bunlar düşünülmediği için Maslak hattında sıkıntılar yaşandı. Ama kavşak ve yol çalışmalarını tamamladıktan sonra bölge artık rahat bir nefes aldı” diye konuştu.

 

Bölge ulaşımına 167 milyon YTL’lik dev yatırım…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Harp Akademileri, Seyrantepe ve Ayazağa Kavşakları ile bölgedeki yolların genişletilmesi için 135 milyon YTL harcadığını, Milli Savunma Bakanlığı ile yapılan protokol gereği Askeriye'ye yapılan 32 milyon YTL’lik yatırımla birlikte toplam maliyetin 167 milyon YTL’yi bulduğunu belirten Başkan Kadir Topbaş, bütün bu yatırımları belediyenin öz kaynaklarıyla yaptıklarına dikkat çekti.

 

Bölgede daha önce Sarıyer ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne katılım ve ayrılmayı sağlayan hatların birbiriyle kesişmesinin getirdiği büyük bir kaos olduğunu, büyük eleştirilere rağmen, gece-gündüz demeden çalışarak buradaki sıkıntıyı ortadan kaldırdıklarını dile getiren Kadir Topbaş, “Çalışmalar kapsamında 3 bin 500 metrelik çift şeritli yol yaptık. Ayrıca TEM üzerinde 3’er şeritli iki yan yol ilave ettik. Tamamlanan projeyle Sarıyer istikametinden gelip köprüye katılmak isteyen araçların Levent içinde yarattıkları sıkıntı sona ermiş oldu” şeklinde konuştu.