‘Tünel Yol’ Sarıyer’in de trafik sorununu çözecek… 3.5.2008

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Sarıyer’in trafik sorununu çözecek 4 bin 560 metre uzunluğunda ve 4 araç geçişli Sarıyer-Çayırbaşı Tünel Yolu inşaatında incelemelerde bulundu.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte kazı çalışması hızla devam eden Sarıyer-Çayırbaşı Karayolu Tünel Yol inşaatında incelemelerde bulundu. İnceleme gezisinde Eski İçişleri Bakanı Korkut Özal ve Sarıyer Belediye Başkanı Yusuf Tülün ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Hacımustafaoğlu ve çok sayıda gazeteci yer aldı.

 

Törende gazetecilere ulaşım çalışmalarıyla ilgili açıklamalarda bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul’da günlük insan hareketinin 23 milyona dayandığını, bu nedenle şehrin topografik yapısını düşünerek “7 Tepe 7 Tünel” projesini hayata geçirdiklerini söyledi. Proje kapsamında toplam 160-170 kilometre uzunluğunda 33 tünel yol inşa ederek merkez bölgelerdeki trafiği yeraltına alacaklarını anlatan Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’daki asıl ulaşım aksını metronun oluşturacağına dikkat çekti.

 

Tünel yolun 2009’da açılması planlanıyor… 

İstanbul’un ulaşım planını hazırlayarak erişim probleminin nasıl çözüleceğini tespit ettiklerini ifade eden Başkan Topbaş, bu planı uygulamaya koyarak ulaşım sorununu adım adım çözdüklerini kaydetti. Sarıyer’in giriş-çıkışında özellikle yaz aylarında ve hafta sonlarında ciddi sıkıntı yaşandığını dile getiren Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Bu sorunu aşmak için iki tünel yol projesi geliştirdik. Bir tanesi Çıçır Deresi’nden giriş yapıp Çayırbaşı’ndan çıkan takriben 4 kilometre uzunluğunda bir hat ve bu bölgede ciddi erişim imkanı sağlayacak. Burada toplam 4 şeritli 2 tünel inşa ediyoruz. Şu ana kadar 300 metresi kazılan tünel yol çalışmasında kazı çalışması bu yılsonuna doğru tamamlanır. Yol diğer işlerinin tamamlanmasının ardından 2009 yılında açılır.  Bu bölgedeki ikinci tünel yol ise 556 metre uzunluğundaki Sarıyer-Merkez-Sahil Tüneli. Yine 2x2 olarak inşa edilecek tünel yol, Sarıyer’in merkezinde yaşanan trafik sıkışıklığına son verecek. Öte yandan, kazı çalışmaları tamamlanan Kağıthane-Piyalepaşa ve Bomonti-Dolmabahçe Tünel Yol Hatlarını bu yılsonuna kadar açmayı planlıyoruz. Yer teslimi yaptığımız Fulya-Akatlar arasındaki tünel inşaatımız da 10 gün içinde başlıyor.”

 

Metro İstanbul ulaşımına nihai çözüm getirecek… 

Gelişen teknolojinin artık çok daha rahat tünel açma imkanı verdiğini, yüzeyden yol açmanın kentin günlük yaşamını etkilediği ve çevreye zarar verdiği için kolay olmadığını belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, “Yatırımlarının yüzde 60’ını ulaşıma ayırdık ve çalışmalar çok yoğun şekilde sürüyor. Metro çalışmaları tamamlanıncaya kadar noktasal çözümler getirmek zorundaydık. Bu nedenle İstanbul’da 4 yıl içerisinde 152 adet kavşak ve yol düzenlemesi tamamladık. Göreve geldiğimiz güne kadar yapılan toplam sayı ise 57. Yani biz cumhuriyet tarihinde yapılanın nerdeyse 3 katını 4 yılda bitirmişiz. Ayrıca, denizyolu ve metro çalışmalarını da eşzamanlı olarak devam ettiriyoruz” diye konuştu.

 

Beşiktaş’tan Sarıyer’e, Üsküdar’dan Beykoz’a ve Beylikdüzü’nden Silivri’ye kadar metro erişimi ihalesinin yapılması için de çok yoğun bir çalışma içinde olduklarını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, metroyla Boğaz’da kilitlenen trafiğin ortadan kaldırılmış olacağını da sözlerine ekledi. Sarıyer Çırçır Deresi Bölgesi (Giriş) - Çayırbaşı Mahallesi Fidanlık Bölgesi (Çıkış) arasında inşa edilen tünel yolun toplam uzunluğu 4 bin 560 metre. Tünelde 130 metre uzunluğunda 7 metre çapında bir yaklaşım tüneli, 4 yaya geçiş tüneli (Her biri 40 metre uzunluğunda tahliye tüneli) 4 araç geçiş tüneli (Her biri 40 metre uzunluğunda tahliye tüneli) bulunacak.