Metro 2010 sonunda Hacıosman’da… 15.07.2009

Darüşşafaka-Hacıosman Metro Tünellerinin birleşimini gerçekleştiren Başkan Topbaş, Şişhane-Atatürk Oto Sanayi Metrosu’nun 2010 sonunda Hacıosman’a uzayacağını müjdeleyerek, “Metroyla Hacıosman’dan Şişhane’ye 27 dakikada gidilebileceğiz” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte Darüşşfaka ile Hacıosman Mahallesi arasındaki 1348 metrelik son tünel kazısını gerçekleştirdi. Tarabya Kavşağı mevkiinde yerin 31 metre altına inen Başkan Kadir Topbaş, iş makinesine binerek Şişhane-Hacıosman Metro Hattı’nın son kazısını yaptı.

Hacıosman-Atatürk Oto Sanayi Hattı arasında 2010 yılının temmuz ayında test sürüşlerinin başlayacağını ve hattın 2010 yılı sonunda hizmete gireceğini açıklayan Başkan Topbaş, “Sizleri 2010 Temmuz’unda bu hatta sizleri test sürüşleri yapmaya davet ediyorum. 2010 sonlarına doğru da buradan bindiğimiz zaman 12 dakikaya 4 .Levent’e, 24 dakikaya Taksim’e, 27 dakikaya Şişhane’ye gidilebilecek. Şişhane-Yenikapı hattı tamamlandığında ise, yine Hacıosman’dan 32 dakikada Yenikapı’ya, 49 dakikada Kadıköy’e ve 63 dakikada Atatürk Havalimanı’na gidebileceğiz” diye konuştu.

Aracını park et metroyla devam et…

Bu hattaki son metro kazısıyla tarihi bir olaya tanıklık ettiklerini vurgulayan Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Yüzyıllar sonra bizler burada olmayacağız ama burasını binlerce insan kullanacak. Burası İstanbullulara hizmet vermeye devam edecek. Biraz önce Hacıosman İstasyonu’ndaki şafttan giriş yaptık. Yerin 31 metre altındaki bu istasyon Şişhane’den gelen hattın son istasyonu. Bu hat daha sonra Sarıyer Çayırbaşı’na devam edecek. Hacıosman Metro İstasyonu’nun yanında 420 araçlık otoparkımız ve transfer merkezimiz olacak. Buraya gelen vatandaşlar araçlarını bırakarak metroya binebilecek. Yüzeyde birçok çalışma yaptık ve zaman zaman İstanbulluları rahatsız ettik. Yoğun çalışma tempomuza gösterdikleri hassasiyete çok teşekkür ediyorum. Ama bizim en ağrılıklı çalışmalarımız yerin altında devam eden metro çalışmaları. Yerin altında binlerce insan 24 saat boyunca bu kentin ulaşım sorununu çözmek için çalışıyor. Bu metro hatları tamamlanınca binlerce insan hızlı, konforlu ve güvenli ulaşım imkanına kavuşacak.”

Metroda tren aralıkları 70 saniyeye düşüyor…

Daha önce Şişhane-Taksim ile 4. Levent Atatürk Sanayi Sitesi Hatlarını aktarmalı olarak hizmete açtıklarını hatırlatan Başkan Kadir Topbaş, bunun daha önce yapılan metro hatlarındaki elektronik sistemlerin yenilenme çalışmalarından kaynaklandığını ve yılsonundan itibaren bu hatta kesintisiz seferlerin başlayacağını kaydetti. Gelişmiş bir elektronik sistem kullanarak metronun vagon aralıklarını 70-80 saniyeye kadar indirdiklerini ifade eden Başkan Topbaş, “Ancak daha önce yapılan hat 4,5 dakika aralığıyla çalıştığı için entegrasyon da sıkıntı yaşanıyor. İnşallah bu yılsonundan itibaren 600 bin yolcuyu Şişhane’den Atatürk Sanayi Sitesi’ne kadar sabah 06.00 ile gece 21 saatleri kesintisiz seferlerle taşımayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

Metro stat bitmeden sporseverlerin hizmetinde…

Son 5 yılda 630 bin araç trafiğe çıkmasına rağmen İstanbul’da trafiğin 2004’ten öncesine göre daha rahat bir durumda olduğunun altını çizen Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Bakınız artık 2004 öncesinde daha kısa sürede istenilen her yere gidebiliyoruz. Öte yandan, bu yılsonuna doğru Seyrantepe triyaj alanımıza doğru olan test sürüşlerimiz de başlayacak. Oradan Galatasaray’ın yeni stadının altına 1620 metrelik üç tünel yaparak metroyu Seyrantepe’ye getiriyoruz. İstasyonunu bu yılın sonuna doğru hizmete sokacağız. Şu anda Levent’te peronlardan bir tanesi vagon depolama alanı gibi kullanılıyor. Bu hat açılınca o sıkıntı da ortadan kalkacak. İstanbullulara da buradan bu müjdeyi veriyorum. İstanbul için hayırlı olsun. Ancak ulaşım adına daha yolun çok başındayız. Çok işimiz var. Şu anda 51,5 kilometre inşaatı yer altında devam ediyor. Burada bir şeye özellikle dikkat çekmek istiyorum. 6 Aralık 1994’te bu hat üzerindeki Taksim-4. Levet arasında ilk tünel bağlantısı işlemi yapılmıştı. Yüzde 80’ini Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın döneminde yaptığı o hatta 8 kilometreydi, bizde o hattın devamı olarak 8 kilometre daha yaptık. Yani önceki birkaç dönemde yapılan metro 8 kilometreydi. Buz kendi dönemimizde 8 kilometreyi bitirdik.”

Yaklaşık 1 milyar TL’lik yatırım…

Taksim-4. Levent Metrosu’nu Hacıosman’a kadar uzatan yatırım, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne 490 milyon euroya (yaklaşık 1 milyar TL) mal oldu. Darüşşafaka-Hacıosman arasında kazı çalışmaları sona erdi, elektromekanik çalışmaları da 2010’da tamamlanacak. Tünel birleşmesinin ardından hattın yapımı tamamlandığında, Taksim-4. Levent Metrosu Hacıosman’a kadar uzayacak. Yapılan tünellerin uzunluğu ise 2,6 kilometre. Bu hat 30 Ocak 2009’da yapılan törenle Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi’ne kadar uzatılmıştı. (4. Levent – Maslak AOS Sitesi 5,5 km.)

Başlangıçta yaklaşık 8,5 km. olarak inşa edilen Taksim – 4. Levent Metrosu, kuzeyden Hacıosman’a, güneyden de Şişhane’ye kadar toplam 18 kilometrelik bir sistem olacak. Yenikapı’ya kadar gidildiğinde ise Marmayay’ın da tamamlanmasıyla ulaşımda ciddi bir rahatlama ve entegrasyon sağlanacak. 4. Levent – Hacıosman Hattı’nda toplam 6 istasyon bulunuyor. (5 istasyon ana hat üzerinde, 1 istasyon da Seyrantepe Stadyum bağlantısı)