Bu dünya rekoru emeğin eseri! 12/22/2010

Ray döşeme ve elektromekanik işleri devam eden Kadıköy – Kartal Metro inşaatını gazetecilerle birlikte gezen Başkan Topbaş, hattın 2011 yılı sonunda hizmete gireceğini müjdeledi ve “Sadece 45 ayda tamamlayacağımız bu metro hattı bir dünya rekorudur” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ray döşeme ve elektromekanik işleri devam eden inşa edilen Kadıköy – Kartal Metro hattını gazetecilerle birlikte gezerek çalışmaları yerinde inceledi. Küçükyalı İstasyonu’nun şantiyesine inen Başkan Kadir Topbaş, burada makineyle raylara kaynak yaptı ve istasyonun duvar seramiklerini döşedi. Döşediği seramiklerden birine imzasını ve tarihi atan Topbaş, inşatta çalışan işçilerle ve gazetecilerle hatıra fotoğrafı da çektirdi.

2013 hedefi 204 km raylı sistem

Gazetecileri ulaşım yatırımlarıyla ilgili bilgilendiren Başkan Kadir Topbaş, 6.5 yılda sadece ulaşıma 16.3 milyar TL harcayarak kara, deniz ve demiryolunda çok ciddi yatırımlar gerekleştirdiklerini söyledi. 44.1 kilometre olarak devraldıkları raylı sistemi 78 kilometreye çıkardıklarını, 2013’teki hedeflerinin ise İstanbul’u 204 kilometre raylı sistem ağıyla örmek olduğunu kaydetti.

Kaynarca’ya kadar uzatılarak 26.5 kilometreye çıkarılan Kadıköy-Kartal Metrosu’nun 2011 yılı sonunda hizmete gireceğini ve toplam 1 milyar 700 milyon dolara mal olacağını ifade eden Başkan Topbaş, daha önce tramvay ve hafif raylı sistem olarak düşünülen hattı geleceği görerek tamamen yeraltına aldıklarını anlattı.

Hatta çalışmaların yüzde 80’inin tamamlandığını, tünel kazılarının bittiğini ve zemin kaplama ile ray döşeme işlerinin yapıldığını dile getiren Topbaş, “Şu ana kadar 7 bin 535 kilometre ray döşedik. Çalışmalar hızla tamamlanacak ve 2011 yılının Mayıs ayında Kadıköy-Kartal Metrosu’nda deneme seferlerine başlayacağız. 2011 sonunda da hizmete almayı planlıyoruz. 45 ayda tamamlayacağımız bu metro hattı bir dünya rekorudur” dedi.

İnşaatın yüzde 83’ü tamamlandı

Toplam inşaatın yüzde 83’ü, ince işlerin yüzde 40’ı, elektromekanik işlerin yüzde 21’inin bittiği inşaatta, 48 bin 572 metre uzunluğundaki rayların ise 7 bin 222 metresi (yüzde 15) tamamlandı. Çift hat olarak toplam 44 km olan ana hat tünellerinin tamamı kazıldı. Hat ve peron tünellerinin tümünün kazısı tamamlandı. Yüzde 75’inde iç kaplama betonu imalatı da tamamlandı.

Çalışmalar, hattın 9. İstasyonu olan “Küçükyalı” istasyonunda devam ediyor. Toplam 4,5 km’lik uzatılan Kaynarca hattında 3 bin 800 metre tünel açıldı. 14 istasyonunda elektromekanik ve ince işlere başlanan Kadıköy-Kartal metrosunda Mayıs 2011’de ilk test sürüşünün; 31 Aralık 2011’de ise yolculu taşımaya başlanması hedefleniyor.

Kartal’dan Kadıköy 29 Yenikapı 47 dakika sürecek

Kartal’dan; Kadıköy’e 29 dakikada, Üsküdar’a 35 dakikada, Yenikapı’ya 47 dakikada, Taksim’e 55 dakikada, Otogar’a 66 dakikada, Hacıosman’a 79 dakikada, Atatürk Havalimanı’na 79 dakikada, Olimpiyat Stadı’na ise 89 dakikada ulaşmak mümkün olacak.

 

Kadıköy – Kartal Metro Hattı Ayrılık Çeşme İstasyonu’nda Marmaray Boğaz Tüp Geçit Banliyö Hattı’yla, Ünalan İstasyonu’nda Uzunçayır kavşağındaki metrobüs durağıyla, Kadıköy istasyonunda tüm deniz ve otobüs hatlarıyla 25-30 metre yürüme mesafesinde entegre olacak. Kaynarca İstasyonu’ndan ileride Sabiha Gökçen’e bağlantı yapılabilecek.