Baharda 40 gün 40 gece festival var 11/26/2010

İstanbul’da 18 Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek “İstanbul Shopping Fest”; Başkan Topbaş tarafından tanıtıldı. 40 gün 40 gece boyunca milyonlarca kişiyi ağırlayacak festival alışveriş, kültür ve eğlenceyi bir araya getirecek.

İstanbul’da 18 Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek “İstanbul Shopping Fest”, 40 gün 40 gece boyunca milyonlarca kişiyi ağırlayacak. Festivalde alışveriş, kültür ve eğlence bir arada yaşanacak. Festivalin tanıtım toplantısı İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ve Türkiye İhracatçılar Merkezi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin katılımıyla Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirildi.

 “Dünya İstanbul’da buluşmayı seviyor”

2010 Avrupa Kültür Başkenti olan İstanbul’un 2012’de Avrupa Spor Başkenti seçildiğini, 2011’de Dünya Atletizm Şampiyonası yine İstanbul’da yapılacağını hatırlatan Başkanı Topbaş, “Böyle bir şehirde istiyoruz ki bütün markalar güçlensin. Kendi markalarımızı daha çok ortaya çıkartalım ve dünyayla buluşturalım. ‘İstanbul Shopping Fest’in çok doğru bir festival olduğuna ve çok başarılı geçeceğine inanıyorum. Çünkü İstanbul’da yapılan uluslararası kongre ve etkinliklere çok ciddi katılım var” diye konuştu.

Yurtdışından 40 çift İstanbul’da evlendirilecek

“İstanbul Shopping Fest” kapsamında yabancı ülkelerden evlenecek 40 çifti İstanbul’a getirerek evlendirmeyi düşündüklerini de kaydeden Topbaş, “Kendi ülkelerindeki televizyon yarışmalarında İstanbul’u tanıyanlardan seçilecek çiftler, en yakın aileleriyle birlikte İstanbul’a getirilecek. Her gün bir çift İstanbul’da evlenecek” şeklinde konuştu.

18 Mart-26 Nisanda gerçekleştirilecek “İstanbul Shopping Fest” ile İstanbullular, 40 gün 40 gece Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi’ndeki alışveriş merkezi ve mağazalarda sabaha kadar alışveriş yapma fırsatı bulacak. Ayrıca sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, çocuklara özel oyunlar ve oyuncaklar, müzik etkinlikleri, partiler, yarışmalar, moda gösterileri ve defileler ile İstanbullular eğlenceli vakit geçirecek.

Yüzlerce yerli ve yabancı markanın yanı sıra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı gibi geleneksel alışveriş noktalarının da katılacağı etkinlikte, yeni sezon ürünlerinde yüzde 50'lere varan indirimler ve çekilişler de yapılacak. Ayrıca her yıl düzenlenecek olan İstanbul Shopping Fest ile 2 milyar dolar olan perakende ticaret hacminin 2023 yılında 10 milyar dolar değerine çıkarılması hedefleniyor.