İstanbul’a 8 yılda 46 milyar lira yatırım… 08.03.2012

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Ekonomi Gazetecileri Derneği tarafından düzenlenen toplantıda, ekonomi muhabirlerine yapılan yatırımları anlattı. Başkan Topbaş, İstanbul’a 8 yılda 46 milyar lira yatırım yaptıklarını, bunun 22 milyar lirasının ulaşımla ilgili olduğunu söyledi.

Başkan Kadir Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Sütlüce’deki Tanıtım Merkezi’nde ekonomi muhabirleriyle biraraya geldi. Başkan Topbaş, İstanbul’a bir yılda yapılan yatırımların, tüm bakanlıklar, resmi kurumlar, özel idareler ve belediyelerin yaptığı yatırımların yüzde 26'sına denk geldiğini söyledi.

İETT arazisi için yeniden ihale açılacak

İETT’nin Levent’teki arazisinin satışına ilişkin ihalenin iptal edilmesi nedeniyle, dönemsel bir zorluk yaşadığını hatırlatan Başkan Topbaş, “Dikkatli gidiyoruz. Yatırımları durdurmuyoruz. Frene bassak ülke sarsılır. Bir iş adamı mantığıyla düşünüyoruz. Bütçeyi yüzde 98 oranında realize ediyoruz.” diye konuştu.

İETT arazisinin satışını yargıya taşıyanların kente büyük zarar verdiğinin altını çizen Başkan Topbaş, şunları söyledi: “Kısa vadeli borçlanmalar yapmak zorunda kaldık, takriben 300-400 milyon lira faiz ödedik. Kente yapılan haksızlıktır bu. Zamanında parayı kasamıza alsaydık, ulaşım sistemlerinde çok daha fazla mesafe almış olacaktık. Yeniden ihale açacağız. Hazırlık yapıyoruz.”

İGDAŞ'ın özelleştirilmesi

Başkan Topbaş, İGDAŞ'ın özelleştirilmesine de değindi. Ankara Gaz'ın özelleştirilmesini beklediklerini belirten Başkan Topbaş, “İGDAŞ’ı satmış olmak için satmak istemiyoruz. Şartları takip ediyoruz, iyi duruma geldiği zaman değerlendireceğiz” dedi.

Sağlık A.Ş. tuvalet işletecek

İstanbul'daki tüm tuvaletleri Sağlık AŞ'nin işleteceğini belirten Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Ormanlarda, piknik alanlarında, sahil bandında hafta sonu mobil tuvaletler kurulacak. Pazar akşamı veya pazartesi sabahı toplanacak. Maç yoğunluğu olan yerler ve semt pazarlarının başında veya sonunda mobil tuvalet konulacak ve bunlar kiralanabilecek.”

İstiklal Caddesi son kez yapılacak

İstiklal Caddesi’ne son kez çeki düzen vermek için kalıcı bir formül bulduklarını ifade eden Başkan Topbaş, “Orada artık taş döşeme değil, çok daha ucuz ve basit bir sistem bulduk. Beton ve arnevu tarzında bir şey olacak. Tramvay Hattı’na da yeni ray döşenmek suretiyle düzenleneme yapacağız. Yaz aylarından önce bitirmeyi planlıyoruz.” dedi.

Taksim Meydanı'nın yayalaştırılması

Başkan Topbaş, Taksim'in yayalaştırılmasıyla ilgili bir soru üzerine, “Projede ağaçlandırma yapılacak ve kafeler de olacak. Oteller Bölgesi ve Taksim ile bütünleşmesini ilk etapta ihaleye açacağız. Ayrıca Sıraselviler’i yayalaştırmayı düşünüyoruz” dedi.

2 bin 500 yeni otobüs alınacak

2013 sonunda hedeflerinin, tüm otobüslerin yenilenmiş, konforlu ve en yoğun saatlerde bile rahatlıkla binilebilecek hale gelmesi olduğunu dile getiren Başkan Topbaş, “İETT 500 otobüs ihalesini yaptı. İkinci 500 otobüsün ihalesini de yapacak. Otobüs AŞ'de 1.500 otobüs hazırlığı içinde. Halk otobüslerinin de tamamı yenilenecek” dedi.

Günde 700 bin İstanbullunun yolculuk yaptığı Metrobüs ile trafikten 80 bin aracın çekildiğine işaret eden Başkan Topbaş, “Bu aynı zamanda 623 ton karbon emisyonunun azalması demek. Metrobüs hem zaman tasarrufu hem de ekonomik kazanım sağlıyor” diye konuştu.

Taksilere Call Center Projesi hayata geçiyor

Başkan Kadir Topbaş, taksilerle ilgili Call Center çalışmasının ihale aşamasında olduğunu söyledi. Taksi sürücülerinin araçlarını iletişim kartları ile çalıştıracağını belirten Başkan Topbaş, “Her 3 dakikada bir bize sinyal atacak. Aynı kişi mi? Arkadaşına verip de 'benim adıma kullan' diyemeyecek. Ayrıca ön koltuk arkasına 8 inç ekran koyacağız. Ekranda kent bilgileri olacak, panik halinde merkeze haber verecek.” diye konuştu.

Başkan Topbaş, toplantının ardından ekonomi muhabirlerine tanıtım merkezini gezdirerek bilgi verdi. Başkan Topbaş, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nü kutladığı kadın muhabirlere orkide hediye etti.