Başbakan Erdoğan Hacıosman İstasyonu’nu törenle hizmete açtı 9.7.2011

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapımı gerçekleştirilen ve açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş’ın yaptığı 4.Levent-Darüşşafaka Metrosu'nun son durağı Hacıosman ...

İstasyonun resmi açılışını törenle gerçekleştiren Başbakan Erdoğan, Darüşşafaka’da coşkulu halka seslendi. Erdoğan, 4. Levent-Hacıosman Metro Hattı’nın Seyrantepe ile birlikte 9 bin 792 metre uzunluğuna ulaştığını söyledi. Metro hattının peyderpey açıldığını hatırlatan Erdoğan “Bugün açılışını yaptığımız son bölüm sadece bir istasyon değil.  Aynı zamanda tam teşekküllü bir transfer merkezi. 90 milyon TL maliyetle inşa edilen bu istasyonda 600 araç kapasiteli otopark ile 2 metro kat yer alıyor. Bu istasyon otobüs, minibüs peronları, taksi cepleri ve Sarıyer istikametinden gelen toplu taşıma araçlarını raylı sisteme entegre eden bir yer. İstanbul’daki metro inşaatları tamamlandığında İstanbul’un ulaşımında uzak kavramı ortadan kalkacak. Buradan metroya binen bir vatandaşımız 4. Levent’e 12, Yenikapı’ya 32, Otogara 50 dakikada ulaşacak. Marmaray tamamlandığında Üsküdar’a 43 Kadıköy’e 49 dakikada ulaşacak.” dedi.

 İstanbul’un çehresi değişmeye devam ediyor

Uluslar arası ölçekte projelerler İstanbul’un çehresini değiştireceklerini ifade eden Başbakan Erdoğan seçim kampanyasında verdikleri vaatleri hükümet programına aldıklarını dile getirerek, “İstanbul, İzmir, Ankara, Diyarbakır projeleri hükümet programına girdi. Ne söz verdiysek yerine getirecek kademe kademe projelerimizi gerçeğe dönüştüreceğiz. Kanal İstanbul’un plan, proje, etüt çalışmaları en kısa süre içinde başlatacağız ve iki yılda bitecek.

İki yeni şehrin de planlama ve etüt çalışmalarını da başlatıyoruz. İstanbul’a kuracağımız şehir hastaneleri projeleri hazır, çalışmalara başlayacağız. Marmaray, tüp geçit, İstanbul-İzmir yolları, İstanbul-Eskişehir-Ankara Hızlı Tren çalışmaları devam ediyor.

Taksim’de trafik yer altına alınacak. Meydan kesintisiz bir şekilde yayalara tahsis edilecek. Topçu Kışlası’nı da aslına uygun yapılacak. Yassıada ve Sivriada’yı hem İstanbul’un hem demokrasisinin simgeleri haline getiriyoruz. Bu büyük projelerle İstanbul dünya şehri olma vasfı yükselecek. Turistik bir merkez olmanın yanı sıra artık sanayinin, kültür ve sanatın, insanca yaşam alanlarının örnek gösterilen merkezi haline gelecek” dedi.

“Biz krizi aştık ve artık geleceğe odaklandık”

 2023 hedeflerine ulaşmak için engellere takılmadan yollarına devam ettiklerini ifade eden Başbakan Erdoğan “Türkiye bizden hizmet bekliyor. 2010’da yüzde 8.9 büyüdük. 2011 yılı ilk çeyrekte yüzde 11 gibi rekor bir seviyede büyüdük. Dünyanın bir numarası olduk. 2011 yılında en hızlı büyüyen ülke olduk. Biz krizi aştık ve artık geleceğe odaklandık” dedi.

 

Örnek yerel yönetim anlayışı

İstanbul Büyükşehir Belediyesince yapımı tamamlanan 4. Levent-Hacıosman Metro Hattı'nın son bölümü olan Hacıosman Metro İstasyonu'nun açılışı dolayısıyla Darüşşafaka İstasyonu'nda düzenlenen törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da yaptığı konuşmada, İstanbul'da 2004 yılında 44,1 kilometre olan raylı sistemi, şu anda 81 kilometreye çıkardıklarını söyledi.

Gelecekte dünya nüfusunun yüzde 70'inin şehirlerde yaşayacağının öngörüldüğünü ifade eden Başkan Topbaş, ''Bundan dolayı büyükşehirlerde başta ulaşım olmak üzere birçok alanda yeni hedefler belirlenmesi gerekiyor. İşte böyle bir süreçte Sayın Başbabakanımızın belediye başkanlığında başlattığı ve Türkiye'ye bir yerel yönetim anlayışı olarak ortaya koyduğu bir anlayışın biz devamcısı olarak hizmetlerimizi yapmaya çalışıyoruz'' diye konuştu.

Özellikle büyükşehirlerde ana tema olarak ulaşım ve erişim noktasında sorunlar yaşandığını vurgulayan Başkan Topbaş, şunları söyledi:

''Ulaşımla ilgili şu anda planlarımız, networkümüz hazır. Nasıl bir çözümle erişimi kolaylaştırabiliriz diye önümüzde bir yol haritası koyduk. Ve burada bütün sistemleri birbirine entegre eden ve karayolu ile raylı sistemleri beraber kullanacak bir sistemi ortaya çıkardığımızı özellikle ifade etmek istiyorum. Şehirler medenileştikçe, ekonomik göstergelerde düzelmeler ortaya çıktıkça şehir nüfusunun 3 katı kadar şehirde günlük hareketlilik yaşanıyor. Yani İstanbul 14 milyon, gelecekte 45 milyon günlük hareketi yaşayacak bir şehir.''

Dünya ile yarışan şehir: İstanbul

İstanbul'un dünya ile yarışan bir şehir olduğunu vurgulayan Başkan Topbaş, İstanbul'da şu anda günlük hareketliliğin 24 milyonu bulduğunu, 2023 yılında günlük hareketliliğin 36 milyon civarında olmasının beklendiğini söyledi. Bu süreçte toplu taşımaya ciddi anlamda önem verdiklerini aktaran Topbaş, sözlerine şöyle sürdürdü: ''Göreve geldiğimizde, yani 2004 yılında 44.1 kilometre olan raylı sistemi şu anda 81 kilometreye çıkardık. 2013 yılında hedefimiz özellikle Marmaray'ın devreye girmesiyle raylı sistemlerdeki günlük taşıma kapasitemiz 4 milyonun üzerini yakalayacak. Yani 5 milyona yakın kişi raylı sistemi kullanacak. 2023 hedefine eriştiğimiz zaman, özellikle 36 milyon kişinin hareket edeceği bu şehirde 11 milyon insan raylı sistemi kullanır hale gelecek. Göreve geldiğimiz günden bu yana 44 milyar TL’lik yatırım bütçemiz içerisinde 22 milyar TL’yi ulaşıma ayırdık. Ulaşımdaki sorunları çözme adına 19,3 milyarını bugüne kadar harcadık ve yatırımlara devam ediyoruz.''

Konuşmaların ardından Başbakan Erdoğan ve beraberindekiler açılış kurdelesini kestiler. Açılışın ardından Erdoğan, Darüşşafaka’dan Hacıosman’a kadar metroyu kullandı.

Hacıosman Metro İstasyonu:

 İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan metro istasyonu 507 milyon Euro’ya mal oldu.

Hacıosman İstasyonu ile birlikte Taksim- 4.Levent arasında çalışan metroya 6 istasyon daha eklenmiş oldu.

Sarıyer’den şehir merkezine gitmek isteyen vatandaşlar artık Hacıosman İstasyonu’ndan metro ile daha kısa sürede gidecekleri yere ulaşabilecekler.

 Yerin 49 metre altında yer alan istasyon, ilerleyen zamanlarda Çayırbaşı'na kadar uzatılacak.

Hacıosman İstasyonu, Yenikapı-Taksim-4.Levent-Hacıosman Metro Hattı’nın kuzeydeki en son istasyonu olduğundan, tam teşekküllü bir transfer merkezi olarak inşa edildi.

 İstasyonun üzerinde tamamı zemin altında 600 araç kapasiteli 4 katlı otopark bulunuyor.

Hattaki Seyrantepe İstasyonu aynı zamanda stadyuma ve inşa edilecek olan hastaneye de bağlandı.

Yeni istasyonlarla birlikte Taksim - 4. Levent - Hacıosman Metrosu’nda günlük ortalama yolcu sayısı 180 binden 250 bin’e çıktı. Hacıosman İstasyonu ile günlük ortalama yolcu sayısı 70 bin kişi daha arttı.