İstanbul’da alışveriş zamanı! 05.06.2014

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Shopping Fest’in tanıtım toplantısına katıldı. Festivalin Platform Başkanlığı’nı da yürüten Kadir Topbaş, alışveriş festivali ile İstanbul’un önemli bir marka gücüne kavuştuğunu söyledi.

İstanbul’u dünyanın alışveriş merkezlerinden biri haline getirmeyi amaçlayan ve 7-29 Haziran tarihleri arasında yapılacak olan İstanbul Shopping Fest’in (İSF) yenilikleri ve sürprizleri, İstanbul Ticaret Odası’nda düzenlenen basın toplantısı ile tanıtıldı. Toplantıya, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve İstanbul Shopping Fest Platform Başkanı Kadir Topbaş da katıldı. Başkan Topbaş, İSF’nin İstanbul için artık klasik haline dönüşmeye başladığını ve zamanının beklendiğini belirterek, festivalin her yıl daha da iyi olacağını söyledi.

“İstanbul’un marka gücü oluştu...”

Geçen seneden kazanılan deneyimlerle festivali çok daha güzel günlere taşıdıklarını ifade eden Başkan Topbaş, “İstanbul’da günlük hareketlik 24 milyona ulaştı. Kent içi hareketliğe, İstanbulluların dışında yurtdışından ve diğer şehirlerden gelenler de katkı sunuyor. Türk ekonomisinin yüzde 43’ünü barındıran İstanbul’un uluslararası önemi yadsınamaz noktaya ulaştı. Yapılan yatırım ve hizmetlerin yanı sıra kaliteli üretim ve İstanbul Shopping Fest gibi organizasyonlarla İstanbul’un önemli bir marka gücü oluştu.” diye konuştu.

“İstanbullular İSF’yi bekliyor…”

Dünyanın pek çok kentinde olduğu gibi İstanbul’da da Lale Festivali gibi dönemsel etkinlikler düzenlendiğini hatırlatan Başkan Topbaş, şunları söyledi: “Shopping Fest, kente ticari açıdan önemli bir hareketlilik getirecek. 1 liraya ayakkabı alınabilecek imkan ve fırsatlar doğacak. Hem eğlence hem alışveriş... İnanıyorum ki, pek çok insanımız bu İstanbul Shopping Fest günlerini bekleyecek.”

“Hedef; yılda 20 milyon turist…”

İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak festivale her türlü desteği verdiklerini, yerel yönetim olarak kent ekonomisini yarınlara hazırlamak için çalıştıklarını belirten Başkan Topbaş, “İnanıyorum ki, dünyanın başka yerlerindeki kanıksanmış Shopping Fest’lerin önüne geçecek bir etkinlik olacak. Çünkü biz burada sadece alışveriş değil; kültürle birlikte farklı güzellikleri insanlara verebilecek noktadayız. İstanbul’a gelen turist sayısı 11 milyona yaklaştı. Hedefimiz, yılda 20 milyon turisti ağırlamak.” dedi.

“İstanbul modası dünyada…”

Pek çok yatırımcının İstanbul’da olmak istediğini ve pek çok uluslararası şirketin merkezini İstanbul’a taşımak istediğini ifade eden Başkan Topbaş, sözlerini şöyle tamamladı: “Biz de artık dünyada İstanbul modasının etkili hale gelmesini arzu ediyoruz. Nabzın İstanbul’da atmasını istiyoruz. İş dünyasından ve perakendecilerden festivale katkı sunanlara teşekkür ediyorum.”

Başkan Topbaş, Yeni Cami Meydanı’nda…

Başkan Topbaş, toplantının ardından İTO Başkanı İbrahim Çağlar ve beraberindekilerle birlikte Eminönü Yeni Cami Meydanı’na gitti. Festivale katılan ayakkabı boyacılarında ayakkabılarını boyatan Başkan Topbaş, seyyar satıcılardan satın aldığı simit ve mısırları İstanbullulara dağıttı. Daha sonra Mısır Çarşısı’na geçen Başkan Topbaş, çarşı esnafıyla sohbet etti ve geleneksel Türk tatlarından turistlere ve vatandaşla ikram etti.