“Her yerde metro, her yere metro” hedefinde dev bir adım daha! 9.2.2014

İstanbul Büyükşehir Belediyesi “her yerde metro, her yere metro” hedefinde dev bir adım daha attı. Avrupa Yakası’nın trafiğini büyük ölçüde rahatlatacak olan 18 km uzunluğundaki Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı’nın temeli, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katıldığı görkemli bir törenle atıldı. Törende, 201 adet yeni ve modern otobüs de hizmete alındı.

Mecidiyeköy - Kağıthane - Alibeyköy - Mahmutbey Metro Hattı Temel Atma ve 201 Adet Yeni Otobüsün Daha Hizmete Alım Töreni, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katıldığı görkemli bir törenle yapıldı. Başkan Kadir Topbaş, törende yaptığı konuşmada, değişen ve gelişen bir dünyada yaşandığını belirterek, İstanbul’da ciddi bir dönüşüm gerçekleştirdiklerini söyledi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın başbakanlık döneminin ilk aylarında kullandığı bir ifadeyi hatırlatan Başkan Topbaş, “Sayın Başbakanımız, ‘Hızla değişen bir dünyada, ya o değişime ayak uyduracak, kendinizi geliştireceksiniz ya da gelişenleri izleyeceksiniz.’ dedi. Bizler, Sayın Başbakanımızın önderliğinde merkezi yönetim ve yerel yönetimler olarak bu değişim ve gelişimi yakından okuduk. Türkiye’de kentlerimizde ve yerleşim alanlarımızda ciddi bir dönüşüm yapıyoruz.” diye konuştu.

“Aslan payı ulaşımın…”

“Mevcut sistemleri düzeltirken, daha kaliteli daha medeni hale getirirken, diğer taraftan da toplu taşımalara öncelik verdik; özellikle metro ağlarını örmeye başladık.” diyen Başkan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dünyadaki trend, kentlerin yoğunlaşması. Kentlerdeki sorunların çözümü. Biz de başta ulaşım olmak üzere her alanda yatırımlarımızı geliştirdik. Ve özellikle İstanbul’da hangi sistemler nasıl uygulanırsa kent içinde erişim problemi çözülebilir, bu konuda çalışmalarımızı bitirdik. 776 kilometrelik raylı sistem, karayolu ulaşımı ve deniz ulaşımıyla İstanbul’u rahatlatacağımızı biliyoruz. Zaman içerisinde bunları tek tek devreye koyarak, İstanbul’u geliştireceğiz.”

Ulaşıma 32 milyar TL yatırım…

İstanbul’a son 10 yıl içinde 60 milyar TL yatırım yaptıklarını ifade eden Başkan Topbaş, “Bu yatırımımızın 32 milyar lirasını sadece ulaşıma ayırdık. Ulaşım öncelikli yatırımlar yapıyoruz. ‘Bir şehrin medeniyet ölçüsü, o şehirde yaşayan insanların toplu taşıma araçlarını kullanma oranına bağlıdır’ dedik ve buna göre toplu taşımlar yapabilecek imkanları yani kaliteli konforlu hızlı ve güvenilir sistemleri ortaya koymaya çalıştık.” dedi.

İstanbul’a 4 bin 800 yeni otobüs…

Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’da şu ana kadar 4 bin 800 civarı yeni otobüs hizmete aldıklarını vurgulayarak, şu ifadeleri kullandı: “Bu şehrin kaderi kabul edilen Ikarus marka eski otobüsleri ortadan kaldırdık. Bugün burada 201 adet tamamen yerli üretim otobüsümüzü devreye alıyoruz. Bu otobüsler çok daha farklı donanımlı ve rekabet gücü olan bir hizmet araçları haline getirdik. Bugün burada hizmete alacağımız 201 otobüsün özelliği; engellilerin kullandığı akülü araçları şarj edebilmesi. Daha önce aldığımız otobüslerimizde telefonları şarj edebilme, wifi ile internete girebilme, iç kameraları ile güvenlikli ve kaliteli seyahat imkanı oluşturduk.

“Yerli üretime destek veriyoruz…”

Otobüs alımlarında özellikle yerli üretimleri tercih ettiklerini belirten Başkan Topbaş, bunun sebeplerini şöyle anlattı: “Çünkü yerli araçlarımıza ödediğimiz bedel toplamda 1 milyar lira. Üretici firmalar şunu söylüyorlar, ‘Sayın Başkanım, bizim dünyadaki rekabet gücümüzü artırdınız. Ar-Ge’mizi oluşturduk. Arzu ettiğiniz yeni teknolojik eklemeleri ve değişimleri koyduk. Şu anda dünyada otobüs üreten diğer firmalarla rekabet halindeyiz ve ihracata başladık’ diyorlar. Yani ekonomik kriz varken, Türkiye, otobüs sektöründe üreten, yeni istihdam alanı oluşturan ve ihracat yapabilen bir ivme yakaladı.”

İstanbul, 420 km raylı sistem uzunluğuna kavuşacak…

“İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak dünyada bu ölçekte bu kadar metro yapan tek belediyeyiz.” diyen Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hz. Mevlana’nın dediği gibi, ‘Yüreği yanmayanın gözü yaşarmaz.’ Biz, şehrimizin hak ettiği yere gelmesi için dünya ile rekabet gücünü oluşturmak ve bu şehirde yaşayan insanların mutlu olması için çalışmalarımızı ortaya koyuyoruz. ‘Her yerde metro, her yere metro’ sloganıyla yola çıktık. 2019 sonu için raylı sistemlerde İstanbul’a 420 kilometre raylı sistem hattı öngördük. Birileri bunu farklı değerlendirdi ama biz, Sayın Başbakanımızın dediği gibi; ‘Ne aldatan, ne aldanan’ olacağız. Yapamayacağımız hiçbir şeyi konuşmadık. Söylediğimiz sözün arkasında durduk. Sözü namus bildik. Bu anlayışla çalışmalarımızı sürdürmekteyiz.”

Şehirlerin medeniyet merkezi olduğu bilinciyle metro hizmetlerini ortaya koyduklarını belirten Başkan Topbaş, sözlerini şöyle tamamladı: “Bugün burada 18 kilometrelik Mecidiyeköy - Kağıthane - Alibeyköy -Mahmutbey Metro Hattı’nın temelini atıyoruz. Esasında 6,5 kilometrelik Mecidiyeköy - Kabataş Hattı da ihale sürecine girdi. Yani Alibeyköy’den metroya bindiğiniz zaman Kabataş’a kadar erişebileceksiniz.”

Mecidiyeköy - Mahmutbey arası 26 dakikaya inecek…

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul’u ilçe ilçe, mahalle mahalle metro ağlarıyla buluşturmaya devam ediyor. Mecidiyeköy-Mahmutbey arasını 26 dakikaya indirecek olan 18 kilometrelik dev metro hattı, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar ilçelerinin trafik sorununa çözüm olacak.

3 ayrı raylı sisteme entegre olacak…

Yapılacak olan yeni metro hattı, Mecidiyeköy’de Hacıosman-Yenikapı Metrosu’na entegre olarak başlayacak. Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe Alibeyköy bölgelerinden geçerek, Karadeniz Mahallesi’nde mevcut Topkapı - Edirnekapı - Sultançiftliği Tramvay Hattı’na entegre olacak olan metro hattı, oradan Tekstilkent ve Yüzyıl Mahallesi’nden geçerek Esenler - Bağcılar - Mahmutbey - Olimpiyatköy - Başakşehir Metro Hattı ile entegre hale gelecek.

Kabataş’a kadar uzatılacak…

Tünellerin yanı sıra viyadüklerin de yer alacağı yeni metro hattı, delme, aç-kapa ve viyadük tipinde toplam 15 adet istasyondan oluşacak. Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı’nın hizmete girmesi ile Mecidiyeköy, Çağlayan, Kağıthane, Nurtepe, Alibeyköy, Yeşilpınar, Veysel Karani, Akşemsettin, Kazım Karabekir, Yenimahalle, Karadeniz Mahallesi, Tekstilkent, Yüzyıl Mahallesi, Göztepe ve Mahmutbey İstasyonları arasında kesintisiz ulaşım sağlanacak. Yeni metro hattının, Mecidiyeköy’den Kabataş’a kadar uzatılması planlanıyor.

Saatte tek yönde 70 bin yolcu…

Mecidiyeköy - Kağıthane - Alibeyköy - Mahmutbey Metro Hattı, saatte tek yönde 70 bin kişi taşıyacak. Metro hattı tamamlandığında; Mahmutbey’den metroya binen bir yolcu, Mecidiyeköy’e 26 dakikada, Sarıyer Hacıosman’a 45 dakikada, Yenikapı’ya 39,5 dakikada, Marmaray ile Üsküdar’a 48,5 dakikada, Kadıköy’e 52 dakikada ve Sabiha Gökçen Havalimanı’na 95,5 dakikada ulaşabilecek. Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı ile Çağlayan ve Gaziosmanpaşa arası 13 dakikaya, Mecidiyeköy ve Alibeyköy arası 7,5 dakikaya inecek.