İstanbul kazanacak! 15.1.2014

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Haziran ayında yapılması planlanan İstanbul Shopping Fest’in tanıtım toplantısına katıldı. Platformun başkanlığını yürütecek olan Kadir Topbaş, festivalin ciddi bir istihdam yaratacağını ve İstanbul’un farklı bir ekonomik gelişme yaşayacağını söyledi.

İstanbul’u dünyanın alışveriş merkezlerinden biri haline getirmeyi amaçlayan ve 7-29 Haziran tarihleri arasında yapılması planlanan İstanbul Shopping Fest’in yeni festival platformu Çırağan Sarayı’nda düzenlenen basın toplantısı ile tanıtıldı. Toplantıda Platform Başkanlığına getirilen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın yanı sıra festivalin İcra Kurulu Başkanlığını yürütecek olan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar da yer aldı.

İstanbul’un güzelliklerini dünyaya haykıracağız…

Shopping Fest Platformu Başkanlığı Bayrağını, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin elinden alan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, festivali kurumsal taassup gözetmeksizin daha ileri ufuklara taşımak adına yeni bir dönem başlattıklarını, bu konuda İstanbul’daki her kesimin desteğine ihtiyaç duyduklarını söyledi. Bu festival ile İstanbul’un güzelliklerini bir kez daha dünyaya haykıracaklarını belirten Başkan Topbaş, “İstanbul, 24 saat yaşayan çok aktif bir şehir. Şehrimizi bu özellikleriyle dünyaya taşıyoruz.” dedi.

Yeni hedef; yılda 20 milyon turist…

“Göreve geldiğimizde yılda 2,5 milyon turist alan İstanbul’da turist sayısı 10 milyonu aştı.” diyen Başkan Topbaş, “Bu şehir 20, hatta 30 milyonları görebilecek kapasiteye sahip. 30 bin katılımlı kongrelerin yapıldığı ve 2019’a kadar kongre salonları dolu olan bu şehrin insanlarını mutlu etmek için ulaşımdan altyapıya, çevreden sosyal projelere kadar her alanda önemli yatırımlar yaptık, yapmaya devam ediyoruz. İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak bu şehre 10 yılda 60 milyar lira yatırım yaptık ve 2014’te de 8,5 milyar lira daha yatırım yapacağız.” diye konuştu.

İstanbul, alışverişin de merkezi olacak…

Başkan Kadir Topbaş, Lale Festivali, Cumhuriyet Bayramı ve İstanbul’un Fethi’ne yönelik büyük organizasyonların İstanbullular ve dünya tarafından beğeniyle takip edildiğinin altını çizerek, şöyle konuştu: “Şehrimize gelen yabancı ziyaretçilerin söylemiyle; ‘İstanbul’da bulunmak, İstanbul’a gitmiş olmak artık bir moda.’ Estetik ve tarihi güzellikleriyle ön plana çıkan İstanbul’un Shopping Fest’le birlikte marka üretebilen, dünyaya kaliteli ürün sunabilen bir kent olmasını, dünyanın artık alışveriş merkezi olmasını istiyoruz.”

Başkan Topbaş; “Festival bayrağını daha yükseğe taşıyacağız”

Shopping Fest’in hizmet sektörü başta olmak üzere kentte ciddi bir istihdam oluşturacağına inandıklarını ifade eden Başkan Topbaş, sözlerini şöyle tamamladı: “Dünyanın pek çok noktasından gelecek insanlara gerçek anlamda bir barış ve hoşgörü kenti İstanbul’u yaşatarak dünya barışına katkı sunacağımıza da inanıyoruz. Heyecanlarımızı birleştirdik, başarıya birlikte koşuyoruz. İnanıyorum ki, tüm yurttaşlarımızın katkılarıyla Türkiye’nin iktisadi başkenti olan İstanbul, çok daha farklı bir ekonomik gelişme yaşayacak. Aldığımız bayrağı desteklerinizle en yükseğe taşıyacağız.”

Festival enerjisi, tüm şehri kaplayacak…

İTO Başkanı İbrahim Çağlar da, yeni dönemden çok umutlu olduklarını belirterek, “İstanbul Shopping Fest enerjisi, sokaktaki seyyar satıcıdan en lüks AVM’ye, taksici, eğlence ve konaklama sektörüne kadar çok geniş bir alana yayılacak. Bu yıl toplam ciroyu 10 milyar liranın üzerine, turist sayısını da 1 milyon 100 binin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. İstanbul, dünyanın ilk alışveriş merkezini 500 yıl önce kurmuş bir kent. Bu topraklarda ticaretin anavatanı olan Kapalıçarşı ve şehrin dört bir yanındaki yeni AVM’ler de bu festivalden payını alacak.” diye konuştu.